Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigast Compact Flash

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har koll på vart man kan köpa de billigaste Compact Flash-korten? Funderar även på om huruvida det finns en kvalitetsskillnad mellan olika kort. M a o hur billiga CF-kort kan man köpa och i så fall var någonstans?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-04-10 19:21
Ursprungligen av Jonas Rönnqvist:

Är det någon som har koll på vart man kan köpa de billigaste Compact Flash-korten? Funderar även på om huruvida det finns en kvalitetsskillnad mellan olika kort.

Hur många tillverkare finns det utöver Hitachi......??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-10 21:56
Ursprungligen av ThomasC:

Hur många tillverkare finns det utöver Hitachi......??

Eeehh, en uppsjö kanske...!?

Jonas jag var inne på den här sidan och kollade kvalitet vs hastighet etc. Det finns en tysk sajt jag känner till men inte har nån erfarenhet av. Annars köpte jag ett 256 MB Kingstonminne på Webhallen för 495:-. Ett "kvalitetsminne" som jag förstår det, om än inte CF II.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-04-10 22:26
Ursprungligen av Earth:

Eeehh, en uppsjö kanske...!?

Att det säljs CF under en massa varunamn vet jag med...men hur många tillverkar dom i realiteten??

Enligt Sandisk hemsida: Many major OEMs sell cards produced by SanDisk under their own brand names. These companies include Hewlett-Packard, Fujitsu, Motorola, Kodak and Panasonic.

/tc

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-10 23:44

Har ingen aning om hur många, men om det var samma tillverkare skulle ju alla tester ge samma resultat. Bara SanDisk (av dem du nämner) är representerade i testet som länken ovan refererar till, så de har nog beaktat det. Tvivlar också på att dpreview.com skulle ängna tid åt ett omfattande test annars, och i summeringen står:

Overall it's clear that there are real differences between different brands...
Cards from lesser known manufacturers are often as good as, and indeed often better than the more well known names...

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-11 00:13

Billigast är troligen omärkta Samsung avsedda för industriellt bruk. Omärkta Toshiba går också att hitta till bra priser. Kingston kör ofta kampanjpriser på sina CF och då brukar dom komma ner i ungefär samma pris.

1
Bevaka tråden