Funderar på att skaffa mig en 14" ibook som jag ska ta med mig när jag flyttar utomlands, jag kommer alltså att använda med som en vanlig dator inte som extra dator. Är ibook en bra dator till detta? Har läst i forumet och många säger att mac ligger så efter i bärbara datorer jämnfört med PC och många råder folk till att inte köpa en ibook medan andra är jättenöjda.
Vad jag vill få ut av min dator är följande:
Surfa
Chatta (Yahoo, ICQ etc.)
Ordbehandling
Lyssna på musik
Titta på DVD
Photoshop (bara som hobby)
Är ibook en dator för mig eller behöver jag något "bättre"? Söker efter en billig prisvärd dator och ibook är ju så söt också. Är en stationär dator med med samma prestanda som en bärbar snabbare? Jag använder nu en Intel Pentium-3 668Mhz, 256 mb RAM, (Ja, jag är PC användare, men jag funderar ju på att konvertera, så ni måste förlåta mig ) och det funkar bra som helst.
Alla pratar om döda pixlar osv. Hur länge håller en ibook/en bärbar dator (om man använder den varje dag)?
Bara en fråga till, Bluetooth - behöver jag en sån?
Jag vill även kunna koppla ibooken till en TV, är detta möjligt? Vad behöver för att kunna göra detta (+ kostnad)?
Jag ber om ursäkt för alla dumma frågor och jag hoppas att nån kan vara så snäll att hjälpa mig.