Hej.
Var inne och testkörde en sån däringa charmig liten rackare på 12 tum häromdagen. Gillade bl.a. skärm, tangentbord och OS, men blev inte så lite besviken på iBookens arbetstemperatur. Att den blir varm undertill är inte mycket att snacka om, det kan jag leva med. Det jag reagerade över var att där du vilar vänsterhanden när du skriver, dvs till vänster om styrplattan (om du är normalt skapt), där var det rejält febrigt. Så pass att jag på bara en kort stunds testkörning blev lite svettig om handflatan. Det är också något jag har genetiska anlag för, dessutom har jag en tendens att bli lite varm när jag sitter och skriver på kluriga saker, vilket är precis vad jag tänkt göra med en bärbar dator. Det här är något jag tar så allvarligt på att det kan sänka ett köp - och därmed ett plattformsbyte.
Låt vara att iBooken i affären står på, kanske dygnet runt, men det borde rimligtvis inte spela någon roll - datorn når väl arbetstemperatur på under en halvtimmer skulle jag tro. Den var trevligt tyst, vilket väl innebär att processorn inte var så varm att fläkten behövde spinna loss.
Så, nu undrar jag om detta är något som ni stolta ägare upplevt? Möjligt är att jag är extra känslig och att många datorer är värre, men är det generellt lite varmt just där, även vid lågprestationsanvändning? Vad gömmer sig därunder, är det HD:n, eller?
Är det så illa som det kändes?
Tack på förhand för hjälpen.
/ Mharto