Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! USB-portar avaktiverade!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-18 21:49

Jag har problem med min Macally-mus och pga av för hög strömföbrukning så har båda USB-portarna på tangentbordet avaktiverats. Frågan är: hur aktiverar jag dem igen? Jag kör nu med Apple-originalmus (instoppad i USB-porten på framsidan av min G5, som kör Mac OS 10.3.3)

Mycket tacksam för goda råd!

Edit: Okey, funkar efter omstart, men undrar ändå om man inte själv kan kontrollera detta.

Senast redigerat 2004-04-18 22:09
  • Oregistrerad
  • 2004-04-18 22:14

Är dom inte självinitierande?
dvs. om man drar ur och sätter i sladden så försöker dom aktiveras…

Fast eftersom du vet att musen drar för mycket ström, och det inte är bra i längden, varför inte köpa en annan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-18 22:38
Ursprungligen av Pär:

Är dom inte självinitierande?
dvs. om man drar ur och sätter i sladden så försöker dom aktiveras…

Nej, inte förrän efter omstart fick jag min Apple-mus attt funka.

Vet inte vad det är för fel på Macally-musen. Den har betett sig konstigt sista tiden, vanligt vänster-klick resulterar ibland i högerklick eller dubbel-klick. Nu får den ta igen sig.

Jag tror att just det där med för hög strömförbrukning gjorde att en Cube med 10.2 krashade. Och efter det går allt i slow motion. Men i mitt fall var det en minneskortläsare "6 in 1" som var boven. Jag är också nyfiken på hur man aktiverar dem men helst av allt: Är det någon som vet hur jag får Cuben tillbaka till normal? Jag har kört en uppgradering till 10.2.8 men det verkar fortfarande vara problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-20 10:55

Här har du en länk till Apple Tech Info Library och en artikel om ämnet.

"What to do if a USB device isn't working"

-Torkel

1
Bevaka tråden