Jo jag har en mac G4:a 466 digital audio som är en 3 år gammal typ. Hur jag gjorde var att ta ut nätaggregatet ur maskinen. Lite pill med alla sladdar, och skruvade isär det försiktigt. Sedan var det bara att lossa de skruvar som höll fast fläkten, dra ut kontakten och sätta den nya tysta på plats. Kontakten var dock ej densamma och så var det tre sladdar i den nya fläkten istället för två som på macens original. Den ena går bara till en styrfunktion på en PC för reglering av hastighet så den kujde jag strunta i utan bara ta kontakten från den gamla fläkten och stoppa i sladdarna i den och plugga i på nätaggregatskortet. Skruva ihop och se så att den funkar, det vill säga får ström. Sedan sätta i aggregatet igen, skruva i allt igen ppå sin plats. Den andra fläkten, samma sak med sladdarna och betydligt lättare att skuva i och på när det gäller den. Bara 2 skruvar. Fläktarna jag köpte var Delta tror jag. Tysta med lite lägre varvtal men lika effektiva. Fråga hos din närmaste PC handlare.
Det var en enkel match faktiskt och nu när den gått dygnet runt hemma i några dagar så ingen överhettning och framförallt, tyst. Väldigt tyst.
lajo