Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela iTunes musik med olika användare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-26 13:11

Hej!

Vilket är det smidigaste sättet att låta min sambo (som har ett eget användarkonto på min dator) komma åt min iTunes musik?

Tack på förhand.

• Oregistrerad
  • 2004-04-26 13:46

Att tala om att hennes iTunesbibliotek finns där ditt finns (eller vise versa)
Ett problem är att det då blir var sin biblioteksfil och att nytt inte syns om man inte sätter även denna gemensam (via alias eller liknande - en sökning ger ideer och tillvägagångssätt)

• Oregistrerad
  • 2004-04-26 13:49

enklaste är väl att lägga själva musikmappen på neutral mark och inte i ngns användarkonto och sedan peka ut mappen med alla konton som ska ha access genom itunes inställningar.

det svåra sättet involverar en död älg så den går vi inte in på idag =D

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-26 14:46

1. Flytta musikmappen till den delade mappen.
2. Gå in under iTunes -inställningar -avancerat och ändra musikmappens placering till nuvarande läge.
3. Upprepa steg 2, men denna gång från din sambos konto.
4. Gör symboliska länkar av Libraryfilerna i din musikmapp. (programmet cocktail fungerar utmärkt för detta ändamål)
5. Byt ut Libraryfilerna i din sambos musikmapp mot länkarna du nyss skapade.
6. Starta iTunes.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-26 15:00

Ovanstående lösningar fungerar bra om din sambo inte ska lägga till/ändra något i iTunes-biblioteket. Då börjar det strula (nya låtar hon lägger till kommer inte med i din lista etc).

Kolla in http://captnswing.net/howto/itunes/ för en lösning som ska fungera fullt ut, inklusive Fast User Switching om ni använder det.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-26 15:07
Ursprungligen av steli:

Ovanstående lösningar fungerar bra om din sambo inte ska lägga till/ändra något i iTunes-biblioteket. Då börjar det strula (nya låtar hon lägger till kommer inte med i din lista etc).

Kolla in http://captnswing.net/howto/itunes/ för en lösning som ska fungera fullt ut, inklusive Fast User Switching om ni använder det.

Njae, om man gör som jag skriver så funkar det att lägga till musik och skapa spellistor från vilket konto som helst.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-01 11:22

Tack för tipsen - dags att testa!

1
Bevaka tråden