Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Virtual PC for MAC?!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på Er,

Någon som har erfarenhet av Microsoft Virtual PC for MAC?
Är det bra? Stabilt? Snabbt?

Ursprungligen av vastatrix:

Hej på Er,

Någon som har erfarenhet av Microsoft Virtual PC for MAC?
Är det bra? Stabilt? Snabbt?

Det enda man kan säga med säkerhet är att, snabbt är det inte...Är du ute efter snabbhet för att lira spel så är det betydligt bättre att skaffa en riktig PC. Grafikmässigt är VPC ingen höjdare heller. Men skall du bara använda det till databas hantering så fungerar det.

Med 640 megabytes ram fungerar det ypperligt för mig, märks ingen större skillnad mot att sitta vid en peze. Dock spelar jag inte spel.

/Kristofer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-30 19:13
Ursprungligen av Kristofer G:

Med 640 megabytes ram fungerar det ypperligt för mig, märks ingen större skillnad mot att sitta vid en peze. Dock spelar jag inte spel.

/Kristofer

Är också intresserad. Beskriv vad du menar med ypperligt? Vad för sorts program kör du? Är det segt att starta upp? Vilka versioner av VPC och windows kör du? Hur mycket minne tilldelar du VPC?

Vad för sorts mac kör du på? Är det en iBook G4 800MHz? I sådana fall så är det samma spec. som på min, vilket skulle båda gott..!

Ursprungligen av dala:

Är också intresserad. Beskriv vad du menar med ypperligt? Vad för sorts program kör du? Är det segt att starta upp? Vilka versioner av VPC och windows kör du? Hur mycket minne tilldelar du VPC?

Vad för sorts mac kör du på? Är det en iBook G4 800MHz? I sådana fall så är det samma spec. som på min, vilket skulle båda gott..!

Egentligen har jag bara det för att kolla hur hemsidor beter sig i IE på Windoze, ibland kan det också vara lite småprogram som gör lite allt möjligt (oftast hemmasnickrade små freewares). Kör VPC 6 och Windoze XP på en iBook 800mhz med 640 meg ram. Men som sagt, VPC var riktigt slött med 256 meg ram. Uppstarten är inga problem, boota bara upp systemet en gång, sen sparar du alltihopa och startar upp på mindre än en minut.
Tja.. med ypperligt menar jag nog att det går att köra använda utan några större problem helt enkelt.
Tilldela minne? Var inte det nåt man gjorde i OS 9?

/Kristofer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-01 22:41

Windows XP snabbast

Har testat prestandan mellan olika versioner av Windows, de jag testat är: Windows 95, 98 2000 och XP

Windows XP är helt klart det bästa alternativet prestandamässigt konstigt nog.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 10:45

Det funkar finemnag til ldet det är tänkt för - att emellanåt (lite mer sällan) köra någon app som är winspecifik...

Jag kommer bara att använda applikationsprogram i VPC.
Någon som känner någon som kan tänka sig att sälja ett ex?

Ursprungligen av vastatrix:

Jag kommer bara att använda applikationsprogram i VPC.
Någon som känner någon som kan tänka sig att sälja ett ex?

Om du köper det nya Microsoft Office 2004 så kommer du att få med det nya Virtual PC 2004. Det släpps till sommaren.

  • Medlem
  • London
  • 2004-04-30 10:56

Vad är ett applikationsprogram?

I det här fallet gäller det ett program till en voicerecorder...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-30 12:05

Blir nog rätt segt.

Om det är en ibook 900 du har så blir det nog rätt segt, men det funkar. Körde på en emac 800 med 768 mb ram tidigare och det var riktigt segt. Har en dual 1.33 med 1 GB minne nu och det funkar helt klart bättre, men inte bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-30 15:11

MS släpper VPC 7 i augusti. Glöm alla andra föregångare.

  • Medlem
  • 2004-04-30 17:41
Ursprungligen av Wire:

MS släpper VPC 7 i augusti. Glöm alla andra föregångare.

Har du någon info om nyheter?

"In what appears to be semi-public news, sources said that Microsoft has delayed the release of Virtual PC 7.0 by approximately two months. While Office 2004 Gold edition is expected to begin shipping in mid-May, Office 2004 Professional edition (which includes Virtual PC) will reportedly not ship until sometime this summer.

Microsoft officials have confirmed the delay, though no further details were provided."

Alltså det Wire stämmer release juli och kanske i sverige i början av augusti.

1
Bevaka tråden