Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort enstaka filer från papperskorgen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-28 03:40

Hur gör man för att ta bort enstaka filer från papperskorgen?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-04-28 09:53

du kan ju alltid göra det från terminalen med "rm -rf" i papperskorg-mappen

Ursprungligen av drutten:

du kan ju alltid göra det från terminalen med "rm -rf" i papperskorg-mappen

Inte speciellt imponerande, finns det verkligen inget sätt att ta bort enstaka filer och mappar i papperskorgen? verkar sinneslött, en självklar sak i Windows men inte i MacOS X?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-28 20:53

Varför skulle man vilja ta bort (tömma) enstaka filer från papperskorgen? Papperskorgen är ju inget arkiv för filer. För mig är frågan - och funktionen - märklig.

  • Medlem
  • 2004-04-28 22:03
Ursprungligen av Wire:

För mig är frågan - och funktionen - märklig.

Det var därför jag läste tråden...

  • Medlem
  • 2004-05-02 13:38
Ursprungligen av Baron:
Ursprungligen av Wire:

För mig är frågan - och funktionen - märklig.

Det var därför jag läste tråden...

Samma här.

  • Medlem
  • 2004-04-29 00:01

Det är nya tider nu. Folk källsorterar sina sopor. Ett tips är att skapa en mapp som ligger precis bredvid soptunnan, som du kallar "källsopor". Då kan du filtrera miljöfarliga filer innan då åker ut. Smart va?

Keep up the good work!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-29 05:01

Anledningen är mer att jag vill spara vissa filer i papperskogen som jag inte vet ifall jag vill slänga eller ej (typ alla småfiler). Samtidigt så vill jag ta bort stora filer för att frigöra diskutrymme.

By the way, vet någon ifall man kan köra (typ dubbelklicka) på en fil i Finder utan att använda musen?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-29 07:19
Ursprungligen av dala:

By the way, vet någon ifall man kan köra (typ dubbelklicka) på en fil i Finder utan att använda musen?

Kringla + Nedåtpil.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-05-02 10:53
Ursprungligen av dala:

Anledningen är mer att jag vill spara vissa filer i papperskogen som jag inte vet ifall jag vill slänga eller ej (typ alla småfiler). Samtidigt så vill jag ta bort stora filer för att frigöra diskutrymme.

Varför inte lägga det du vill spara i en annan mapp?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-02 07:16

Fortfarande ingen som vet hur man slänga enstaka filer ur papperskorgen? (på ett enkelt sätt)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-02 18:11

Alla som någon gång av misstag har raderat för mycket filer vet att man ogärna vill slänga bort filer i onödan. Det känns liksom bättre att ha de där "småfilerna" i papperskorgen ett tag - utifall.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-05-02 18:31

Sortera meddelanden i papperskorgen på storlek och släng sedan ett par stora!

  • Medlem
  • 2004-05-02 18:56

Problemet var ju hur man slänger bara vissa grejer. Inte hur man skuiljer dem från varandra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-02 22:37

Jag skulle helt enkelt skapa en mapp utanför papperskorgen för "Kanske slängas" och lägga sparfilerna där. Det känns ganska riskabelt att kunna radera filer jag vill spara genom ett kortkommando. Själv har jag en mapp som heter skröfs och prylar, där jag lägger sådan som jag inte är säker på om jag vill slänga.

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden