Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Final Cut Pro till Logic Audio

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-05 16:35

Jag klipper just nu en kortfilm i Final Cut Pro 4.1.1 och skulle vilja föra över hela projeketet till Logic Audio 6.3.1 på bäst sätt. Hur gör jag?

• Oregistrerad
  • 2004-05-05 17:10

exportera och skicka omf filerna till logic sen exprotera tillbaka ditt färdiga ljud till FCP som stereo spår?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-05 17:58

Logic Audio verkar inte stödja OMF….krävs nog Logic Pro eller Platinum eller ev. gold för det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-05 17:59

Logic Audio är "gårdagens" Logic Express.

Har du testat att exportera din kortfilm som Quicktime DVstream från Final Cut och sedan importera den filen till Logic? Har du ljud med i filmen från Final Cut borde det också dyka upp då i Logic.

Sen är det "bara" att ljudlägga det som är kvar och slutligen exportera som stereo-fil och tillbaka i Final Cut som Skaneby sa ovan.

Har inte gjort det i Logic men däremot i Nuendo med bra resultat. Borde inte vara nån större skillnad.

/Johan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-06 01:34

Jo, det är ju inget problem att få in ljud o bild i logic… Jag vill få in FCP projeketet, eller en sequence med handles osv.

Ok. Då är det nog tyvärr bara att upgradera till Logic Pro som gäller, som har stöd för OMF.

1
Bevaka tråden