Jag söker en lösning som antagligen är ganska basic men som överstiger mina kunskaper om java/php.
Jag har ett antal produktsidor. På varje sida har jag en vanlig länk till en kontaktformulär där kunden kan göra en intresseanmälan. Oftast glömmer dock kunden att ange vilken produkt anmälan gäller. Jag vill på ngt sätt få med viss information automatiskt från produktsidan i emailet som skickas.
Antingen URLen (vilket jag gissar är enklast), men hellre informationen om produkten. Den produktspecifika informationen på varje sida skapas dock via koppling till en extren databas via ngt som heter SOAP som jag själv inte har koll på.
Sidorna är för övrigt byggda i php.
Frågor: Hur sparar jag produktsidans URL från sidan i minnet så att jag kan anropa det i kontaktformuläret och få med det i emailet som skickas. Jag antar att det kan göras antingen med php eller javascript.
Om det är ngn som har koll på SOAP-terminologin, kan man spara den infon och få med den i formuläret?
EN nödlösning vore att använda en mailto-tag om det är enkelt att få med sidans URL i emailet på det sättet istället.
Tacksam för all hjälp!
//mattan