Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel färgvisning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 15:39

Hej,

Sitter för tillfället och arbetar med att plocka fram tryckmaterial. Vi arbetar med PhotoShop 7, Illustrator 10 och InDesign 2. Allt flyter på reltivt bra, med ett undantag. InDesign återger inte färgerna likvärdigt som illustrator och Photoshop. Man skulle kunna säga att det blir en blek kopia.

Vi har kollat runt i inställningar, men kan inte komma på vad det är som ger detta konstiga resultat.

Har någon stött på detta förut?

• Medlem
  • 2004-05-18 15:53

Ställ in de profiler som du vill använda i ColorSync, och ställ sedan in alla program att använda ColorSync. Då vet du åtminstone att de använder samma profiler... Jag är inte en Indesignanvändare, så jag kan inte ge några mer ingående tips.

• Medlem
  • 2004-05-18 16:29

Har du verkligen visningen på bilderna på högupplöst då?
Använder du samma färginställnings fil i Indesign som dom andra programmen (illustrator, photoshop).

Micke

• Medlem
  • Orranäs
  • 2004-05-18 20:16

Tyvärr är det så att visningen i desktopprogrammen inte blir lika bra som i Photoshop. Dock, har man varit noga med att få samma färginställningar så blir slutresultatet lika. (nu förutsatte jag att du skulle trycka )

1
Bevaka tråden