Hur får man XCODE att jobba mot ett CVS repository?
Har läst lite dokumentation, men där står det bara att man ska checka in projektet manuellt och sedan ska XCode bara förstå...
Jag kan lungt säga att min Xcode inte verkar fatta
Exakt vad jag försöker få att fungera nu!
Jag har satt upp CVS:en via terminalen, importerat ett projekt osv. Checkout'at det.. och tänkte att när jag öppnade källkoden i XCode skulle den känna av CVS-mappen och smälla fram en shysst meny åt mig
Kan någon förklara hur jag får till det?
Jag har satt SubEthaEdit till external editor ... kan jag redigera alla filer i SubEthaEdit och sen när jag vill commita så öppnar jag XCode och kör därigenom?
EDIT: Vet inte exakt hur jag gjorde men jag lyckades hitta en inställning där jag valde SCM-system. Nu har jag nog bara en fråga kvar angående XCode och det är hur man skapar lämpliga projects för webbutveckling. Alltså, jag vill ju typ bara få en lista över filhierkin och möjlighet att öppna källkoderna.
Skeptisk till om jag behöver Targets, Executables, Implementation Files, NIB Files, Find Results, Bookmarks och Project Symbol.
Kan man inte skapa ett väldigt blankt projekt och bara dra in sin www-mapp man vill arbeta med?