- Gunslinger
- Medlem ●
Har för mig att apple har skrivit någonstans att preview skall vara den snabbaste pdf viewern på marknaden. Jag påstår att det är den långsammaste, badbollen snurrar konstant. Falsk marknadsföring apple!
Instämmer med andra: Den är snabb, förutsatt att du har lite pulver i maskinen.
Men jag tycker den håller sämra kvalité än Acrobat, och är lite "futtig" på nåt vis. Om jag t.ex. går igenom större trycksaker jag gjort/gör, så blir det Acrobat varenda gång.
jag öppnar böcker med 4-500 sidor på kortare tid än det tar för Acrobat att ens öppna programmet. Preview rockar!
Acrobat behövs bara om men har PDFer med ven massa tokfräcka funktioner som formulär och sånt tjafs, eller om man behöver en massa inställningar som kanske används i tryckbranschen eller så.
Om det är så långsamt med preview så är det nog något som är fel någonstans och som borde åtgärdas
Jag har PB på 1,5GHz och 512MB så prestandan skall nog räcka till. Ja preview är grymmt snabb med pdf:er som bara har text. Men pdf:er med mycket grafik går löjligt långsamt, då fungerar acrobat reader mycket bättre..
Jag har PB på 1,5GHz och 512MB så prestandan skall nog räcka till. Ja preview är grymmt snabb med pdf:er som bara har text. Men pdf:er med mycket grafik går löjligt långsamt, då fungerar acrobat reader mycket bättre..
Är det någon speciell fil du menar?
Länka gärna i så fall…
Kollar man lite med en 533-G4:a på iMacDV-manualen (som innehåller 11 MB text, tabeller, bilder, skisser - you name it) så går det löjligt fort…
Kan inte jämföra med acrobat längre för jag har inte ens ids installera det på 10.3… Det var sådan skillnad redan i 10.2 så Acrobat var för mig onödigt…
Preview är alltid igång för mig. Jag släpper allehanda saker på det för en förhandstitt jag har aldrig upplevt det som långsamt inte ens när jag släpper 4-5 Photoshop dokument på det.
Gunslinger... om du menar att det är pdfer med mycket grafik som går långsamt skriv det döm inte ut hela programmet på en gång.
Jag har tagit bort Acrobat 6 och lagt in 5an igen, 6an tar en evighet att starta. Det gör inte 5an.
Prova denna pdf. Det hade varit intressant att se ifall den går segt på era burkar också.
Jepp det går extremt segt med förhandsvisning med den filen, badboll så fort man klickar på någon sida i utdragslådan. Skall kolla med Acrobat Reader 6.01
Nu körde jag den med Acrobat Reader 6.01 och där går det betydligt bättre, snabbare och inga badbollar, verkar som om det blir problem för förhandsvisning så fort det blir bilder och diagram i PDF filerna.
Har haft PDF:er med 40 sidor och lika mycket bilder som den, som gått snabbt som tusan. Måste vara något knas med den filen.
Första gången som inte förhandsvisning gått blixtsnabbt på min G5 1.8 1,5GB. Har öppnat större och grymmare filer tidigare. Mycket mer grafikintensiva också. Således är det filen som är defekt.
Kan det vara genererad av MacOS X egen "save to PDF"? skulle tro att den kanske gör filerna större och klumpigare än vad som behövs.
En kommentar från gunslinger ang detta kanske skulle vara på sin plats?
Nej, det står
Originalformat: PScript5.dll Version 5.2
Framställning: Acrobat Distiller 5.0 (Windows)
Eftersom filen är gjord på Windows ska det inte vara något problem, som vi vet så satsar Adobe på Windows.
Edit: Vi accepterar inte personattacker på 99mac. / Mats
Skyll nu inte på mig, jag har inte gjort filen... Men den är otroligt irriterande att läsa. Det var kul att höra att det inte var min dator det var fel på. Har provat en massa andra pdf:er nu och har kommit fram till att jag drog en förhastad slutsats om preview. Men det går inte komma ifrån att den fungerar normalt i acrobat viewer, så kan det vara en liten bugg i preview kanske?