Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

aftonbladet.se

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-08 06:37

De webbläsare som jag har installerat krashar när jag vart inne på www.aftonbladet.se starsida i typ 30 sekunder. Detta gäller både safari och ie. Är det någon som får samma problem. Klurar på om det kan vara något med datorn.

/Hälsningar en som fått sin ipod snodd och nu tampas med en massa försäkringsbolag för att få en ny.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-08 08:02

Jag har varit där med alla läsare: IE5.2.3, Safari, Firefox, Mozilla, Netscape 6, Chimera och aldrig haft några problem (mer än att man retar sig på alla jädrans banners som blinkar och tutar och som gör nedladdningen långsam, förstås).
Så det tyder nog på att det är nåt med din dator eller modem eller nåt.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-08 08:03

Samma här, vet flera som har samma prob. Ingen fara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-08 08:28

www.aftonbladet.se är helskum i Safari sedan någon månad tillbaka - ofta laddar den fel så att den gula högerspalten saknas och att hela sidan så att säga hamnar en gång till nedanför sidans förväntade slut. Hm, uselt förklarat...

Jag har samma problem på samtliga osx/safari-burkar.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-08 08:57

aftonbladet.se

jag har samma problem...surt och skumt...
den dan då dom bryr sej eller erkänner att dom har gjort nåt nytt i koden lär ju aldrig dyka upp.
fast dom lär ju ha en flock burkar mä X o safari där...

Vilken tillfredsställelse att fler än jag har detta problem!!!! Safari kraschar i stort sett varje gång jag besöker aftonbladet men när jag frågat andra har de hävdat att det måste vara hos mig det är fel. Tydligen är det inte det om fler har problemet!!!! Vilken lycka!

Ursprungligen av Rickard A:

Vilken tillfredsställelse att fler än jag har detta problem!!!! Safari kraschar i stort sett varje gång jag besöker aftonbladet men när jag frågat andra har de hävdat att det måste vara hos mig det är fel. Tydligen är det inte det om fler har problemet!!!! Vilken lycka!

Måste nog göra dig besviken varken Safari 1.2 eller Explorer kraschar för mig på Aftonbladets sida.
Varken med min bärbara eller stationära.
Kolla dina browserinställningar , "felet" ligger nog där eller kanske så kanske det beror på någon plug-in.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-08 18:16

prova med Firefox ska ni se det går bättre

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-05-17 16:24

Nu är ju jag av den åsikten att den så kallade kvällspressen suger, men även jag är in på deras websidor ibland när jag får länkar av diverse löst folk.

Jag har aldrig varit med om att Safari har kraschat på Aftonbladets sida. Kan det var så att det är någon av alla deras annonser som strular kanske? Jag kör nämligen med PithHelmet som tar bort all sån skit.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-17 16:56

Inga problem här inte. Jag spanar in Aftonbladet dagligen med Safari 1.2. Endast popupspärren aktiverad, inga extra tilläggsporgram.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-17 16:57

Jepp, jag tror det är annonserna som bär skulden. Safari kraschar ofta för mig när jag stänger ner en sida innan annonserna laddat klart.

  • Medlem
  • 2004-05-17 17:09

Har inte testat IE men Safari kraschar då och då när jag är inne på Aftonbladet. Samma sak händer på tjejens 12" PB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-18 22:29

Safari kraschar ofta på Aftonbladet här också. Vilket är ytterligare en anledning att hålla sig därifrån

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-18 23:34

Safari & IE krashar för mig oxo...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-19 11:07

Samma problem här - krasch när jag försöker flika upp andra sidor än förstasidan på AB. De senaste dagarna har det dock fungerat bra igen (efter att ha upplevt förra veckan när Safari störtdök direkt då jag gick in på sidan). Jag misstänker att det kan ha att göra med hur mycket hårddisk jag har kvar. Nu: 2GB, förra veckan mindre än 1 GB.

  • Medlem
  • 2004-05-19 12:28

Safari kraschar för mig när de har en viss sort reklambanners. Inte nått sånt som är problemet för dig också?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-05-20 10:46

Safari kraschar när jag väljer att uppdatera sidan www.aftonbledet.se

Istället så klickar jag nu på bokmärket på bokmärkesraden och då brukar det klara sig.

Jodå, aftonbladet.se kraschar för mig också. Säkert var tionde gång jag surfar in. Ibland är det första sidan, ibland kan jag surfa runt ett tag. Trodde först det hade med "pop-up-dödaren" att göra. Aftonbladet har ju alltid en jävla massa pop-up. Kanske tar Safari fel och dödar sjäva sidan också?

Aftonbladet serverar inte bara strunt och smörja utan är också ganska kraschbenägen när det gäller Safari. Lutar mer åt att det är bättre att undvika Aftonbladet än att byta ut Safari mot någon annan browser…

Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Aftonbladet serverar inte bara strunt och smörja utan är också ganska kraschbenägen när det gäller Safari. Lutar mer åt att det är bättre att undvika Aftonbladet än att byta ut Safari mot någon annan browser…

Tycker tvärtom att Aftonbladet serverar nyheter på ett snabbt och pålitligt sätt på deras sida som dessutom aldrig kraschar på någon av mina datorer med Safari 1.2. Det som du tycker är "strunt och smörja" kanske är relevant för andra. Du behöver ju inte läsa allt.

Ursprungligen av Errol Garner:

Tycker tvärtom att Aftonbladet serverar nyheter på ett snabbt och pålitligt sätt på deras sida som dessutom aldrig kraschar på någon av mina datorer med Safari 1.2. Det som du tycker är "strunt och smörja" kanske är relevant för andra. Du behöver ju inte läsa allt.

Nej, du har rätt när du skriver att jag inte behöver läsa allt. Det jag fokuserade på var det faktum att om jag behöver välja mellan Aftonbladet och Safari, så väljer jag nog Safari.

Aftonbladet är stabilt för mig, men jag har en känsla av att Safari ibland kraschar när man laddar tunga sidor med extremt mycket jox på. Aftonbladets sida är ju rätt stor, och om de för tillfället har många animerade annonser så kanske det kan vara en källa till problem? (Ser i aktivitetskontroll att AB tar ungefär 10 MB mer av mitt ramminne än DN, som ju också är en ganska innehållsrik sida.)

För att få en fingervisning om det kan ha att göra med minne/sidans storlek: Hur mycket minne har ni som får problem? Någon hade ju också lite utrymme på HD:n kvar, vilket kanske pekar mot problem när den OS X swapar mot hårddisken?

Annars - kan det vara plugin som någon nämnde tidigare? Ser att AB för tillfället har 4 ganska stora flash-animeringar på startsidan.

1
Bevaka tråden