Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inDesign 2.0.2 kraschar ideligen. Hjälp mig!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har plötsligt fått ideliga krascher med InDesign 2.0.2 i OSX 10.3.3.
Sedan jag bytte från Quark för ett år sen har jag knappast varit med om det alls.

Har installerat alla uppdateringar. Samma sak händer med dokumenten i nya Powerbooken där allt är färskt. Har prövat att stänga av Suitcase X1 och kört med Typsnittsboken. Samma sak.

Arbetar med andras dokument som jag bearbetar. Kan avsaknaden av typsnitt ge problem tills jag bytt bort alla? Eller kan det saknas Xtensions/plugins?

Hjälp, jag är desperat!

/johan

Du hittar nog en hel del tips om du söker på forumet. Vi har pratat en hel del om liknande saker tidigare. Det vanligaste är nog trasiga inställningsfiler eller trasiga typsnitt.

Testa att lyfta ut den här mappen till skrivbordet -/Library/Preferences/Adobe InDesign/Version 2.0

När du startar programmet nästa gång så har det hoppat tillbaka till alla grundinställningar så du får ställa in dina personliga inställningar på nytt om du har sådana.

tack för tipset!
jag har gjort om dokumenten från början och nu fungerar det. så det är nog inte programmet utan kanske snarare typsnitten som du föreslog. får pröva mig fram bit för bit...

Är InDesign CS stabilt förresten?

Grymt stabilt. Det blev en diskussion om det på ett annat ställe och jag tittade då i min krashlog och såg att jag kraschat en gång för två månader sedan. Då sitter jag alltså och jobbar med InDesign i princip dagarna i ända.

Skönt! Då ska jag uppdatera.
Förresten, vet du hur man aktiverar ett mallsidesobjekt som ligger under ett annat objekt?
Kommando-klickandet nedåt får inte tag i inaktiva objekt...

1
Bevaka tråden