Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej
Kan någon tala om för mig var man kan få tag i en felkodslista till 9.2. Primärt så gäller det fel 39, som visas i samband med uppkopplingsförsök mot INTERNET.
Hej nybliven ägare till en imac 350 med slott in behöver hjälp
Hej jag har nyligen blitt ägare till en imac 350 och har os 9.2.2 instalerat på den och skulle behöva veta vart man hittar en msn som funkar att skicka filer och dylikt med finns det ???
Eller behöver jag nyare operativ till den ???
Än så länge fattar jag inte så mycket om den här allt är typ bak och fram *s'
Och vilkett operativ klarar den av minnet jag har ligger på 128+64 håddisken är på 7g .
Kan man koppla in web cam till den ??
vill veta allt typ *S
Ok och vart hittar jag os X någonstans går den att ha på den här burken eller kommer den att säcka ner i knäna på mig ?
Harkel, principen är samma som hos PC. Du får köpa ett ex... Finns hos Applestore och Macoteket med flera. OS X fungerar på din dator, fast med mycket minne. Du bör helst ha minst 512Mb ram. Om du har för lite minne så blir den väldigt seg.
Hej
Kan någon tala om för mig var man kan få tag i en felkodslista till 9.2. Primärt så gäller det fel 39, som visas i samband med uppkopplingsförsök mot INTERNET.
Panther (MacOS X 10.3) skulle funka acceptabelt på din maskin. Har själv en liknande, men det är inte i närheten av 9.2.2 och inget jag skulle rekommendera om du inte uppgraderar minne och gärna hårddisk. Vänta hellre tills du känner behov av en nya dator, om du inte har särskilda skäl att byta till Mac OS X. Trots att jag tycker att Mac OS X är bättre i många fall, så är jag ändå skeptisk till idén att alla macanvändare borde byta omedelbart. Det kommer en dag när du själv känner att du behöver uppgradera, men vänta tills dess. (Om du t.ex. vill använda dig av BankId eller liknande elektronisk legitimation lär du t.ex. behöva Mac OS X)