Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

photostitch till mac osx måste köpas separat eller?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en gammal powershot S10 som jag fortfarande är väldigt nöjd med. Problemet är bara att jag skulle vilja ha mac osx-versionen av photostitch. Vet någon om det finns en uppdatering, eller måste man köpa den separat?

På skivan som följde kameran så finns bara os9-versionen 3.0, och OSX-versionen heter visst 3.1.

Fungerar den inte under Classic?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Fungerar den inte under Classic?

Jodå, det gör det säkert, det är bara det att jag helst vill slippa att använda classicläget.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-05-24 20:30

Så här står det på powershot.com:

Citat:

PhotoStitch can be used to merge multiple images into panoramas. PhotoStitch is available individually for Mac OS X and Mac OS 9.0~9.2. PhotoStitch v3.1 is compatible with Mac OS X 10.3 or newer. Customers who purchased a PowerShot or EOS Digital Camera that was not supplied with a Mac OS X-compatible version of PhotoStitch can purchase the latest Canon Digital Camera Solution Disk or EOS Digital Solution Disk at 1-800-828-4040 for $19.95, subject to availability.

Realviz Stitcher funkar under Os X. Och nya Photoshop har visst en panoramafunktion också.

Ursprungligen av Anders Liljeqvist:

Realviz Stitcher funkar under Os X. Och nya Photoshop har visst en panoramafunktion också.

Ja, den ligger under File/Automate/Photomerge.

Alltså andra program som kan göra panoraman. Jag har inte hört att Photostitch funkat under Os X.

1
Bevaka tråden