Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan någon hjälpa mig??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får ett error meddelande när jag startar. usb error och får sedan bota datorn med ett kommando mac-boot. Detta händer varje gång nu. Vad kan jag göra? Går det inte med något kommando resetta hårdvaruinställningar till default eller nåt i den stilen.
Please help me!
Pärsan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 23:58

vad har du för dator? testa att zappa pram-minnet. håll inne alt-kringla-p-r när du startar om, håll kvar tangenterna minst två uppstarter i rad. (datorn ska starta om så länge du håller dem nertryckta...)

Ursprungligen av marf:

vad har du för dator? testa att zappa pram-minnet. håll inne alt-kringla-p-r när du startar om, håll kvar tangenterna minst två uppstarter i rad. (datorn ska starta om så länge du håller dem nertryckta...)

G4 400mhz

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-28 00:05

Och du har testat att starta från cd? (hålla inne c medan man startar med den medföljande cd:n)

Tackar nu bootar den sån den ska.
Pärsan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-28 00:20

trevligt! hoppas du klarar dig från liknande otrevligheter i fortsättningen.

De va faktiskt zappa pram-minnet jag var ute efter. Fick hjälp av apple en gång tidigare, men hittade inte lappen där jag skrivit upp kommandot. Tack nu lägger jag det till handlingarna öm det kan behövas i fratiden.

Natti Pärsan!!!

1
Bevaka tråden