Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel med Epson 2100

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett väldigt irretarande med min Epson 2100 som jag inte kommer runt.

Med Epson 2100 kan man med medföljande adapter skriva direkt på CD-skivor.
Jag använder programmet Epson Print CD för att göra layouten och skriva ut från.
Problemet är att Epson Print CD vägrar låta mig skriva ut om jag kopplat skrivaren via USB.
Jag får följande meddelande "No printer selected. Please use the chooser to select a printer".
Väldigt svårt då jag använder Panther och inte ens har installerat classic.
Jag avinstallerat skrivaren och installerat skrivaren via verktyget "skrivarinställningar" minst 30 ggr utan framgång. Annars fungerar skrivaren felfritt via USB, det är alltså bara när jag skriva ut ifrån Epson Print CD version 1.2.0E.

OBS! När jag kopplar skrivaren via FireWire kan jag skriva ut från Epson Print CD utan problem!!!

Men hur löser jag detta problem UTAN att behöva flytta skrivaren varje gång och koppla om till FW???

  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 12:35

Prova att ladda ner nya drivisar från epsons australiensiska sida.... ,där ligger en ny verre som kanske funkar bättre...Själv har vi probz med att den inte skriver ut centrerat på skivan....

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2004-05-28 22:23

Prova att kasta cd-print, det räcker med programmet, och ominstallera det igen. Se till att den skrivardrivrutin som du vill använda är vald i skrivare & fax som standardskrivare.

1
Bevaka tråden