Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook 15" - undvika döda pixlar? Var köpa?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-06-01 13:04
Ursprungligen av Olof N:

Har man pixlar som är färgade finns det en hyfsad chans att man kan få igång dom igen med lite massage (jo det är sant). Kan krävas upp till en veckas försiktigt regelbundet petande på pixeln innan den vaknar.

Gäller ej svarta pixlar.... och möjligen vita om jag minns rätt

Vad grundar du detta på ?, det skulle vara trevligt med en länk eller liknande...

Sen får du gärna specificera utförligare vad du menar med masera ?? (peta på den med fingret känns inte speciellt bra).

• Medlem
  • 2004-06-01 13:22
Ursprungligen av xj220:

Vad grundar du detta på ?, det skulle vara trevligt med en länk eller liknande...

Sen får du gärna specificera utförligare vad du menar med masera ?? (peta på den med fingret känns inte speciellt bra).

Det finns många trådar om detta inte minst på 99mac. Det verkar som att massage har hjälpt på min PB, "den gröna polarstjärnan" som jag har skrivit om innan har försvunnit.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-01 17:23
Ursprungligen av 3OPAH:

Det finns många trådar om detta inte minst på 99mac. Det verkar som att massage har hjälpt på min PB, "den gröna polarstjärnan" som jag har skrivit om innan har försvunnit.

Har också släckt en lysande pixel med ömsint massage.

Vänligen, Ylan

• Oregistrerad
  • 2004-06-01 17:27
Ursprungligen av Ylan:

Har också släckt en lysande pixel med ömsint massage.

Vänligen, Ylan

Ni måste ju hålla med om att det är lite gulligt. Man kommer liksom närmre sin dator och skapar starka band. Skippa massageoljan däremot.

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-02 14:40

Oxå en död en pixel.

Min PB är ca 8 månader gammal. När jag fick den så hade den "dreaded white spots" + 2 döda pixlar. Så jag fick en ny skärm rätt fort. Men nu har en ny pixel dött. Ganska så mitt i. Den är j-vligt irriterande när man kollar film. På min gamla skärm så kunde man slå lite på ovankanten så flimrade den döda pixeln till o vaknade. Men det funkar inte nu. Massage verkar inte heller hjälpa. Tror inte att Apple byter ut skärmen heller, eftersom det bara är en pixel.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-01 16:04

Här sitter jag och pekar på fel skärm dessutom, har ju två.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-02 15:02

Köpte nyligen en PB 15" 1,25 och alla mina pixlar är ännu så länge vid liv.
Däremot är den ruskigt instabil.
Har minst en hängning om dan och så gott som alla programm hoppar ur med jämna mellanrum.
Nästan som på den gamla goda tiden
Har funderat lite på om det kan vara mina minnesmoduler som inte är helt friska.
Har hört rykten om felaktiga moduler från Kingston, någon som hört om detta?

Ja....låter så. Plocka ur extraminnet och se om det fungerar bättre. Kingston har jävlats en hel del....

c5j: Massera mera!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-10 08:10

Tänkte bara meddela att jag fick hem PowerBooken igår och än så länge har jag inte hittat någon felaktig pixel Är helnöjd än så länge, helt klart ett rejält lyft jämfört med den iBook G4/800 jag hade innan. Ska stoppa in ytterligare 512MB minne i den sen är den komplett.

Bevaka tråden