Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CF problem ????

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-31 11:35

Hallå alla glada

Jag har problem med mitt SanDisk II 512 mb kort när jag försöker ladda ner bilderna via usb2 läsare (microdia 8-1) Läsaren fungerar med andra kort men inte med SanDisk kortet? Datorn vägrar montera kortet och skulle datorn hitta koretet och man provar reparera det så säger datorn att det är fel på kortet.

Men kortet fungerar felfritt i min 10D och det går bra att ladda ner bilderna via kameran. Är det någon som haft liknande problem, om så är fallet hur löste ni dessa. Tacksam för svar.

MVH
Andreas

Formatterar du kortet i kameran?

• Oregistrerad
  • 2004-06-01 06:04
Ursprungligen av CyberPet:

Formatterar du kortet i kameran?

Hallå
kortet är formatterad i kameran, jag har provat ett antal gånger men utan resultat.
mvh
Andreas

Låter inte bra alls. Sandisk har ju 10 års garanti på sina kort, så om du alltid får samma problem så borde du nog få kortet ubtytt. Har du provat med en annan kortläsare också, så att det går att utesluta att det är kortläsaren som har problem?

• Oregistrerad
  • 2004-06-01 20:46
Ursprungligen av CyberPet:

Låter inte bra alls. Sandisk har ju 10 års garanti på sina kort, så om du alltid får samma problem så borde du nog få kortet ubtytt. Har du provat med en annan kortläsare också, så att det går att utesluta att det är kortläsaren som har problem?

Tack för inlägget....jag har inte provat någon annan kortläsare, får nog försöka med det. Annars är det väl bara att byta kort

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-01 19:45

Titta in här:

http://www.tura.se/sandisk/index.html

Titta på vänstra sidan och du ser - support eller F.A.Q

Du är ett svenskt familjeföretag. De är justa.

• Oregistrerad
  • 2004-06-01 20:48
Ursprungligen av fjellis:

Titta in här:

http://www.tura.se/sandisk/index.html

Titta på vänstra sidan och du ser - support eller F.A.Q

Du är ett svenskt familjeföretag. De är justa.

Tack för tipset... Jag kollade runt lite där och såg att det fanns en person med liknande fel....de hade dock ingen lösning på problemet

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-01 21:48

Då du då är det bara fram med kvittot o åberopa garantin

Ursprungligen av fjellis:

Då du då är det bara fram med kvittot o åberopa garantin

Det är livstidsgaranti på SanDisk om man registrerar produkten (har jag för mig).

1
Bevaka tråden