Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CSpaketet krånglar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-31 12:43

vet inte om det bara är jag som har otur;

illustrator CS vägrar spara i annat format än .ai för CS.
den vill spara .ai för 10 ibland, men inte alltid.
photoshop CS funkade bra ett bra tag, men nu kan jag inte dubbelklicka på en fil så att den öppnar sej i photoshop, utan jag måste gå via menyn och välja öppna. det kommer ofta upp en ruta som säger att jag inte kan öppna photoshop 2 filer. har ingen aning om vad det betyder.
Indesign kan jag inte ens installera.

det roliga är att jag använde samma skivor till min gamla dator och då fungerade det bra.
jag har installerat om både datorn och programmen en massa gånger, men det vill inte funka.
kan inte heller installera acrobat pro, vilket är irriterande , då jag verkligen behöver det. det fungerade oxå på min gamla dator.

jag kör 10.3.3 på en ibook 1Ghz, med 640 mb ram.

nån som har en aning om varför det inte fungerar? :/

Vad har du mer i datorn?

Låter mycket besynnerligt.

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-02 07:54

Kör skivverktyg på din dator - starta om från systemskivan och kör reparera.... starta om och du skall se att allt löst sig...

Lycka till

• Oregistrerad
  • 2004-06-07 21:38

funkar inte ändå. har installerat om datorn 1000 gånger känns det som. men men. jag får låna skivor av någon annan.

Kör "visa info" på en fil som normalt borde öppna sig i photoshop och se till att det är rätt associerat. Ifall det stod galet så kom ihåg att klicka i "öppna alla liknande dokument med det här programmet".

I Illustrator CS måste du välja "exportera" för att kunna spara i äldre format, men det är det du gör kanske?

• Oregistrerad
  • 2004-06-08 17:54

hela CS paketet är ett elände, när jag öppnar ngn del av det hänger sig maskinen för ca 10 sek., Photoshop tar evigheter att öpnna, etc, etc....

Ibland måste ont fördrivas med ont. Det verkar som ditt system har kajkat ihop. Spara dina dokument och blås sedan din HD och installera de rätta programmen utan lullull. Ett rent system är en bra grund att bygga på även om OSX är nästintill opåverkat av tredjepartsprogram.

Jag installerade om Panther och efter detta började Photoshop att bete sig som du beskriver. Idag hittade jag följande Adobe-rapport:

http://www.adobe.com/support/techdocs/338f6.htm

1
Bevaka tråden