Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips till nybörjare...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-03 08:26

Har precis börjat pula med inDesign och har lite problem med att montera bilder. Själva monteringen är väl inget problem men bilderna blir inte bra. Har till exempel ett foto som jag jobbat med i PS i stroleken 4700x2800 pixlar och med 390dpi som jag skalar ner i Photoshop till lämplig storlek - bilden ser fortfarande bra ut i PS - men när den importeras till InD så blir den taggig och jävlig. Har testat med olika bildformat ifrån PS men det verkar inte göra någon skillnad.

Misstänker att det är ngn inställning i InD som jag har missat eller finnns det några enkla regler som gör att man slipper detta?

Tack!

...jo - den måste vara klar idag så det är lite brådis.

Jag skulle till att börja med kika på inställningarna under menyn "visa", där kan du välja;
- optimerad visning
- normal visning
- visning med hög kvalitet

I visningsläget normal jobbar InDesign med skärmvarianter av de bilder du monterar in för att inte slöa ner programmet avsevärt när du jobbar med många tunga bildfiler. Prova att gå över till visning med hög kvallitet. Dessutom kan du ju prova att skriva ut och se så inte problemet kvarstår - det är ju ändå utskriften/trycket som är det avgörande - inte skärmvisningen!

• Medlem
  • 2004-06-03 11:23

japp, jag exporterade till en PDF och då blev det sktibra.

Tack!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-06-03 13:06

Det räcker med att högerklicka på bilden för att visa den i hög upplösning

/Bauer

1
Bevaka tråden