Eftre att ha läst på om dom olika routrarna köpte jag igår en Netgear 614.
Innan har jag haft en D-link som funkat felfritt sen start, men nu bytte jag till en trådlös.
Vid installation gjorde jag exakt som anvisats men utan resultat. Eftersom jag har Telia där det mesta är dynamisk så bör ju inställningarna vara minamala. Men något är tydligen galet.
Nu har jag läst igenom alla gammla inlägg och det står fortfarande stilla.
När jag kör datorn direkt till modemet funkar allt som det ska men så fort routern kopplas in så står det still.
Jag har väntat dom där 20 min innan omstart och även provat olika kablar eftersom jag har ett Alctael modem (dom har ju fungerat innan till D-linken).
Eftersom Telia inte stöder PPPoE så har jag i wizarden ställt in den så att inloggning inte krävs av ISP:en (har visserligen provat båda alternativen).
Routern får en IP adress som är den samma var gång jag startat upp den.
Datorn tilldelas en IP som även den är likadan vid omstart. DHCP är markerat ON och subnetmasken har sitt nummer. MAC adresserna är ifyllda och allt verkar stämma men jag kan ändå inte komma åt inloggningssidan hos Telia.
När jag försökte ladda ner senaste firmware så laddade den ner dom 500k men vägrade förstå att det var klart och bara spann vidare utan att ladda ner något. Vad betyder det?
Jag vet att detta har disskuterats innan men inga lösningar har visats.
Vore mycket tacksam för en slutgiltlig fellösning...