Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Letar efter ett program som gör samma sak som screensavern på min powerbook.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar efter ett program där jag kan ge mina bilder rörelse samt lägga till musik. Med rörelse menar jag att man kan zooma, panorera etc. över bilderna. Kanska simpelt tycker man. Kolla gärna på screensavern som bläddrar mellan dina bilder så förstår ni vad jag menar.

Tack!

• Oregistrerad
  • 2004-06-07 12:17

Vet inte riktigt vad för program som kan göra det du söker men epa varianten är att gå in i system/library/ screensavers, kopiera en av dem, ge dem nytt namn, control clicka dem och öppna "package contents". Sedan lägger du bara in dina egna bilder istället.

Ursprungligen av Tobias:

Vet inte riktigt vad för program som kan göra det du söker men epa varianten är att gå in i system/library/ screensavers, kopiera en av dem, ge dem nytt namn, control clicka dem och öppna "package contents". Sedan lägger du bara in dina egna bilder istället.

Man kan ju välja vilken mapp med bilder som helst inne i systeminställningarna för skärmsläckning. Trixa med paketen gjorde man väl i tidigare OS X-versioner.

• Medlem
  • 2004-06-07 12:41

Både iPhoto och iMovie kan det.

hmm.. are u sure :-)

Jag har kollat på de program du nämde, men inget verkar kunna göra detsamma. Gör man en film av det får man extremt dålig upplösning på bilderna. Det borde inte vara så märkvärdigt egentligen. En slideshow med lite slumpmässig panorering och zoomning till musik.

Ps. Hittade ingen screensaver i screensaver mappen

Är inte den där panoreringen i bilderna kallad "Ken Burn's effect"? Kan ju vara värt att söka på det och se vad som trillar in.

• Oregistrerad
  • 2004-06-09 12:51

När det gäller upplösning på bilderna, är det när du visar det på en tv-skärm? För upplösningen på en tv-skärm är urkass, oavsett. Typ 640x480 eller något sånt.

Det ska läggas på en cd och visas på dator

Flash?

• Medlem
  • 2004-06-14 08:11

iMovie

1
Bevaka tråden