Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt vinande ljud på PM MDD G4 2*1GHz

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 19:45

Nu har min dator börjat ge ifrån sig ett vinande ljud (låter lite grann som ett högspänningsljud man kan höra vid stora transformatorer fast lite högre frekvens). Ljudet varierar i volym och startade igår kväll. Har bytt nätaggregat och fläktar med Apples bytesprogram för ca ett år sedan. Har stängt av dator, kopplat bort nätsladd och tittat innuti burken, men kan inte se något som sitter löst (som om en skruv skulle kunna låta ). När jag satte i nätsladden igen så knastrade det först till men datorn startade sedan upp som vanligt. Fortsätter dock att låta... Någon som har någon idé? Borde jag lämna in den för översyn?

MVH
/Björn

Kolla om den bakre hårddiskhållaren sitter fastskruvad. Om den inte gör det, kan det vibrera när dator lutar lite. Om du trycker på vänster sida av datorn, försvinner det då?

• Oregistrerad
  • 2004-06-07 22:21

Verkar sitta fast. Inget händer om jag trycker på vänstersidan. Har även känt på hårddiskhållaren från insidan.

MVH
/Björn

• Medlem
  • 2004-06-07 22:29

Kan hända att det är hårddisken som börjar låta illa p.g.a av dålig livslängd. Borde inte hända på en så pass ny dator, men ibland kan diskar åldras alltför fort. testa att starta den utan hårddisk/hårddiskar för att utesluta om den/någon av dessa låter illa.

1
Bevaka tråden