Finns ingenstans. iPhoto började balla ur, export slutade fungera (både meny, snabbkommando och dra-o-släpp). Sen blev det värre. Nu är det kört.
Har gått igenom varenda mapp och fått ut lite drygt 300 bilder, saknas gör 600 bilder för mig. Jag är heligt förbannad och pissless just nu då en hel del sköna foton är borta, men är trots allt glad att jag inte hunnit längre i fotandet så att det varit 6000 bilder väck istället för hyfsat låga 600.
Lärdom för min del är tvåfaldig. 1. Tag back-up, det borde ju varit självklart men då det var så få bilder hade jag inte tanke att riktigt ännu göra det. 2. Göra mig av med detta program, det är ändå så fruktansvärt segt att arbeta med och nu har det pissat på min bildsamling också. Vik hädan, iPhoto.
Men, som sista chans frågar jag forumet - finns bilderna någonstans trots att jag inte hittar dom?
Finns det något jag kan göra?
Har kört en rebuild database, vilket fuckar upp det ännu mer verkar det som.
Edit: Har också gjort en sökning, hårddisk-bred med kriteriet namn *.jpg och storlek > 1000 kb. Finns inga fler än dom jag hittat. Så, finns filerna i en databas och jag ska anstränga mig att få igång iPhoto och förhoppningsvis kunna exportera, eller kan jag slänga programmet omedelbart?