Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app - två epostadresser på samma POP-konto

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-15 08:23

Är detta en bugg i Mail.app? Jag har två olika epostadresser på samma POP-konto. Brukar inte vara något problem i andra mailklienter men här får jag bara in mailen till den ena adressen. Vill helst inte byta mailklient vilket annars vore en enkel lösning.

• Oregistrerad
  • 2004-06-15 08:27

Förklara närmare. Det är ju enkelt att ha flera konton i samma användare, men hur menar du med två e-postadresser på samma konto?

• Medlem
  • 2004-06-15 16:33
Ursprungligen av Schuckert:

Förklara närmare. Det är ju enkelt att ha flera konton i samma användare, men hur menar du med två e-postadresser på samma konto?

pop-kontot heter mail.mindomän.com och till det två epostadresser. Inget konstigt alls egentligen men likväl kommer inte mailen in till den ena av de två adresserna.

Det är ett webbhotell i Canada som domänen ligger på och de har varit väldigt hjälpsamma med att felsöka och vi har kommit fram till att felet är inte hos dem.

• Medlem
  • Orranäs
  • 2004-06-15 11:07

Pop-konton läggs alltid i samma inkorg. Vill du separera dom så gör du en mapp till varje konto och gör en regel som kopierar eposten till rätt mapp. Så gör man i Entourage också. Däremot imap-konton får alltid sin egen inkorg.

• Oregistrerad
  • 2004-06-15 17:59

Tja… Kan väl bara nämna att jag har två pop-konton på pop.gmx.net och de hamnar snyggt och fint i var sin inkorg…
Näppeligen något i mail.app - möjligen i hur man ställt in det…

• Medlem
  • 2004-06-15 18:23

Titta på skärmdump

Ursprungligen av Pär:

Tja… Kan väl bara nämna att jag har två pop-konton på pop.gmx.net och de hamnar snyggt och fint i var sin inkorg…
Näppeligen något i mail.app - möjligen i hur man ställt in det…

Pär du kan titta på skärmbilder hur jag har inställningarna:

http://www.ulams.nu/jim_hbb.gif
http://www.ulams.nu/webmaster_hbb.gif

Jim fungerar men inte webmaster.

Jag har också andra konton på samma domän med flera epostadresser som fungerar så det är ett mysterium varför just webmaster inte fungerar.

• Oregistrerad
  • 2004-06-15 18:41
Ursprungligen av Ulf A:

Jag har också andra konton på samma domän med flera epostadresser som fungerar så det är ett mysterium varför just webmaster inte fungerar.

Kan inte se någon skillnad mot hur jag ställt in det…
Så _lite_ mysteriskt är det.
(förutsätter att alla tecken är rätt…)
Dock tror jag inte Mail.app är orsaken, baserat på att min Mail.app funkar hur bra som helst så inställd…

• Medlem
  • 2004-06-15 18:50
Ursprungligen av Pär:

Kan inte se någon skillnad mot hur jag ställt in det…
Så _lite_ mysteriskt är det.
(förutsätter att alla tecken är rätt…)
Dock tror jag inte Mail.app är orsaken, baserat på att min Mail.app funkar hur bra som helst så inställd…

Ja, min "work around" får bli att jag använder Entourage för endast den mailadressen. Men litet irriterande är det när man inte hittar orsaken till att saker och ting inte fungerar som de ska ibland.

• Medlem
  • Orranäs
  • 2004-06-16 08:48

Visste inte att det skulle fungera även med popkonton. :rolleyes:
Kom att tänka på att jag raderade mapparna som ligger underst i "draglådan". Fick då liknande resultat. Kunde inte återställa dem utan att nyinstalllera. Fast jag använder imap till de flesta av mina konton, har bara ett pop-konto förutom .mac-kontot.

1
Bevaka tråden