Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallation av Panther, måste man spara?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo det är så att vissa program (t.ex Mail och Programuppdateraren) har slutat fungera, så nu funderar jag på att ominstallera Panther.

Hur skall man gå till väga?

Kan jag bara välja att "Uppdatera" när jag installerar, jag har nämligen inte någon stor extern hårddisk att spara allt jag har på min interna, jag vill alltså ha kvar allt som det är (inställningar och nyckelring osv)men en ny installation av "programmen".

Kommer inställning filerna att raderas?

Tacksam för svar.

Ingen?

• Oregistrerad
  • 2004-06-14 17:16

Såhär: Jag har aldrig haft några problem med några uppdateringar. Dvs inställningar och filer har snyggt legat kvar efter uppdateringen. Skulle dock inte våga göra det utan att ha bränt ner mina viktigaste filer på DVDs. Saker kan alltid gå åt pipan när man uppdaterar, dumt att chansa.

Om du varken har extern hd eller en DVD/CD-brännare kanske du har någon polare som har det (eller en dator på jobbet med stor HD)? Det verkar onödigt farligt att inte göra en backup innan ominstallation...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-14 23:38

Innan du ger dig på en ominstallation, så kan du ju testa att reparera skivbehörigheterna och att slänga plist-filerna för de program som krånglar. Hjälper oftast.

Ok, tack ska testa.

• Oregistrerad
  • 2004-06-15 11:59

Du kan välja att spara användare och inställningar när du installerar om. När du startar från Cd och kommer till att välja vilken disk du vill installera på så har du "options" i vänstra hörnet. Klicka den och välj sedan alternativet installera om och spara användare (något i den stilen, jag hara bara kört det på engelsk system).
Du kommer att ha kvar alla dina gamla program men systemet och alla appleäs program installeras om.

Funkade inte.

Ok, kommer all musik som jag har lagt in vara kvar också?

• Oregistrerad
  • 2004-06-15 12:19

Allt som gäller ditt konto är kvar dvs inställningar och låtar osv. Det är bara systemet och alla appleäs program som installeras om.

Ok, då ska jag pröva och göra så.

Återkommer med resultat.

1
Bevaka tråden