Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tungsten och diktafon

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad har ni Tungsten-ägare för erfarenheter av diktafon-funktionen på tungstenen. Är det en nödlösning eller funkar det bra?

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-15 18:38

Funkar kanon (på en T3). Jag har använt den flitigt för intervjuer de senaste månaderna. Mikrofonen tar upp ljud bra och man kan ställa in om den skall spela in i minnet eller på SD-kortet. Jag har ett 256 MB kort och det får plats många många timmar på det. Jag har inte haft några problem med att den stängt av sig eller så trots intervjuer på flera timmar.

Jag har inte synkat över filerna ut kopierat direkt från kortet, men synken funkar nog ok. Man får med ett basic uppspelningsprogram men det funkar lika bra med QT.

Ser nu att du skrev diktafon... jag har inte använt T3n för memos osv...men med snabbknappen så skall det inte vara några problem att spela in. Vet inte hur smidigt det är att lyssna av/spola/etc utan att pilla med pennan osv..

Ursprungligen av mattan:

Funkar kanon (på en T3). Jag har använt den flitigt för intervjuer de senaste månaderna. Mikrofonen tar upp ljud bra och man kan ställa in om den skall spela in i minnet eller på SD-kortet. Jag har ett 256 MB kort och det får plats många många timmar på det. Jag har inte haft några problem med att den stängt av sig eller så trots intervjuer på flera timmar.

Jag har inte synkat över filerna ut kopierat direkt från kortet, men synken funkar nog ok. Man får med ett basic uppspelningsprogram men det funkar lika bra med QT.

Ser nu att du skrev diktafon... jag har inte använt T3n för memos osv...men med snabbknappen så skall det inte vara några problem att spela in. Vet inte hur smidigt det är att lyssna av/spola/etc utan att pilla med pennan osv..

Det låter ju trevligt det där. på en digital diktafon så skapas en ny fil varje gång man trycker igång inspelningsknappen. Hur funkar den detaljen på tungstenen. Krävs det mer än ett knapptryck på palmen om man inte har riggat nåt inspelningsprogram eller så....?

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-15 19:24

Testade precis med Voice Memo är mappat till snabbknappen på sidan av T3n. Håller man in snabbknappen så startar inspelning i en ny fil. Släpper man så stoppar det. Håller man in igen så startar inspelning i en ny fil. Man kan starta inspelning direkt oavsett om T3n är av eller på. Filerna får automatiskt namn med klockslag.

Verkar funka bra således även om den inte är blixtsnabb, tar ngn sek innan inspelningen startar.

Det går även att bläddra mellan filer och avlyssna utan att använda pennan.

Det verkar som om det får bli en T3. Några andra saker jag undrar över är hur bra batteritiden är. Särskilt om bluetoothkretsen är igång (kan man välja att stänga av den?).
Är det möjligt att använda den som mp3-spelare?

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-15 20:11

Jag är mkt nöjd med min T3a.
Batteritiden är väl sådär. Jag laddar min varje natt oftast så det spelar inte så stor roll för mig. På 2-3 dagars resor får man nog ta med sig laddare, iaf om man som jag spelar spel på den i långa perioder. BT går lätt att stänga av/på med ett klick på statusraden. Jag har inte märkt av att BT drar mer ström. Har Realplayer för Palm som är en mp3-spelare, den är basic men funkar väl ok, ingen iPod-känsla direkt.

1
Bevaka tråden