Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sidolicens för en PB???

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-16 09:34

Ngn som har erfarenhet av hur de där Quark gör för att man skall få en sidolicens... till sin bärbara... för 99 EURO.

Efter många om o men så har jag fått en räkning från dem i Alplandet... betalt den via IBAN/BIC..... fått två nya mail med en invoice o en order....efter... det att jag redan betalt...

...men vad får man sedan en ny CD eller vad...

Bävar för den dagen då jag skall byta Mac... vilket är snart....

• Medlem
  • 2004-06-16 11:11

Är du allvarlig? Köper du en extralicens för din bärbara? Jag har inte kollat upp hur Quark ställer sig, men de flesta accepterar att man installerar på två datorer förutsatt att de inte är i drift samtidigt. Din licens är INTE knuten till en särskild dator hur som helst, så när du köper en ny blir det knappast några problem.

Även om de inte skulle acceptera det, så bryr jag mig inte... Det får finnas gränser för vad man betalar.

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-16 12:55
Ursprungligen av stfm:

Är du allvarlig? Köper du en extralicens för din bärbara? Jag har inte kollat upp hur Quark ställer sig, men de flesta accepterar att man installerar på två datorer förutsatt att de inte är i drift samtidigt. Din licens är INTE knuten till en särskild dator hur som helst, så när du köper en ny blir det knappast några problem.

Även om de inte skulle acceptera det, så bryr jag mig inte... Det får finnas gränser för vad man betalar.

)) Du har aldrig hört tala som Quark ser jag....... håller med dig men nu är inte deras verklighet som andras....

• Medlem
  • 2004-06-16 15:22
Ursprungligen av fjellis:

)) Du har aldrig hört tala som Quark ser jag....... håller med dig men nu är inte deras verklighet som andras....

Jodå... men ärligt talat så skiter jag i saker som jag tycker är korkade. De har ju redan som det är skydd för att dra igång samma licens på ett nätverk. Hur jag väljer att bruka min licens tycker jag inte att de ska bry sig om, så länge jag inte sprider den till någon annan.

Mitt tips till dig, om det inte är försent, är att helt enkelt installera programmet på alla datorer som du själv använder. Jag har hört om massor med problem att få en sk Site-license från Quark. I princip är det bara en lite annorlunda kombination i serienumret, men de har svårt att få till det riktigt. Pappskallar är ett ord som kommer osökt.

Ursprungligen av stfm:

Jodå... men ärligt talat så skiter jag i saker som jag tycker är korkade. De har ju redan som det är skydd för att dra igång samma licens på ett nätverk. Hur jag väljer att bruka min licens tycker jag inte att de ska bry sig om, så länge jag inte sprider den till någon annan.

Mitt tips till dig, om det inte är försent, är att helt enkelt installera programmet på alla datorer som du själv använder. Jag har hört om massor med problem att få en sk Site-license från Quark. I princip är det bara en lite annorlunda kombination i serienumret, men de har svårt att få till det riktigt. Pappskallar är ett ord som kommer osökt.

Från Quarks FAQ

Can I put my single-user license of QuarkXPress™ 6 software on another computer? If so, what is the process?
Yes. You can install your single-user license of QuarkXPress 6 on a secondary computer that you own through a program called Quark™ Mobile Licensing.

Quark™ Mobile Licensing är nog inte samma sak som Site-licence utan är avsett för folk med 1 licens och 2 datorer om jag har uppfattat det rätt.

Här finns lite info om Quarks aktiveringsskydd.

http://www.quark.com/products/xpress/faq.jsp#Mobile%20Licensing
http://www.quark.com/products/xpress/purchase/mobile.html
http://www.quark.com/products/xpress/tech_info/product_activation.html

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-17 15:36

...tack för råden.....

Verkar som om Quark kommer tillåta installation på 2 maskiner i och med 6.2 uppdateringen som ska komma någon gång i sommar.

http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?NewsID=8949

1
Bevaka tråden