Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpas tankar Canon G5

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänker ev. köpa en Canon G5. Då undrar jag ifall någon har erfarenhet av denna kamera, bra som dålig.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2004-06-17 20:50

Sitter just nu mer en PowerShot G5 och tar bilder på Dreamhack.
Här har du några bilder. De är inte i full upplösning och sedan så är la skärpan si och så där pga ljuset.
Men jag kan bara säga att jag är hel nöjd med den.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2004-06-17 20:51
  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-18 00:33

Flertalet som har fotat med G3 upplever G5 som något skarpare vad det gäller upplösning (vilket den skall vara) men färg bruset i bilden har även ökat. Dvs Canon har på samma sesoryta som G3 ökat antalet pixlar men även fått mer fulaktigheter vad det gäller brus vid högre ISO tal.
G5 känns som en mindre bra kamera jmf med G3 när den kom ut. Jag skulle vänta till nästa generation av kompaktkameror kommer från Canon.
Ingen av dessa kamreror är bra vad det gäller startupp tid eller autofocus. Responstiden från avtryck till att bilden blir tagen är seg.

mvh

• Oregistrerad
  • 2004-06-18 22:00

Jag har en G3 och tycker bildkvalitén är väldigt bra om man kör ISO 50. Jag skulle dock inte rekommendera kameran om du vill kunna ta spontana bilder på människor. Kameran är långsam. Hur den står sig mot andra kameror i kompaktklassen vet jag inte, men jag har insett att den trots sin goda kvalitét är en kompromiss mellan en systemkamera och en kompaktkamera. Man måste nog ha två kameror egentligen; en EOS 10D för att fotografera med och en Ixus 500 för att ta kort med...

1
Bevaka tråden