Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur läsa .dwg-fil utan AutoCad?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-19 22:06

Jag har en ritning i filformatet .dwg som ska vara skapad i AutoCad.
Vill gärna hitta något sätt att titta på den utan att punga ut med en förmögenhet i programlicenser... Någon som har en aning om vad för program man kan använda?

Kolla den här, ingen aning om den funkar men det låter som den kan göra det du vill:
http://www.progesoft.com/compra/index.asp?left=viewer&lang=eng

• Oregistrerad
  • 2004-06-19 23:20
Ursprungligen av Björn Öst:

Kolla den här, ingen aning om den funkar men det låter som den kan göra det du vill:
http://www.progesoft.com/compra/index.asp?left=viewer&lang=eng

Tack för tipset Björn! Men det verkar bara finnas för PC.
Jag får leta vidare. Flera tips mottages med glädje...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2004-06-19 23:39

Adobe Illustrator 10 kan öppna .dwg och även exportera.

• Oregistrerad
  • 2004-06-21 09:28

Testa programmet SketchUp. Jag tror du kan tanka ner en demoversion från dess hemsida. I det kan du nog importera en .dwg även om det kanske inte funka superbra.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-21 09:38

de flesta 3D app tar .dwg
testa blender, det är gratis...

• Oregistrerad
  • 2004-06-21 13:42

Varken Blender eller SketchUp klarade det...
Laddade hem nån gratis DWG-viewer till PC å testade på brorsans laptop. Det funkade.
Tack för alla tips ändå!

Fortsätter väl att nöta på med Archicad. Detta eminenta CAD-program har en studentversion som är GRATIS. Helt kompatibelt med det uschliga .dwg-formatet.
Med Archicad kan du bygga ramper och landskap för BMX-åkning och skejt eller vad du nu ska ha det till.

• Oregistrerad
  • 2004-06-21 19:31
Ursprungligen av STREET66:

Fortsätter väl att nöta på med Archicad. Detta eminenta CAD-program har en studentversion som är GRATIS. Helt kompatibelt med det uschliga .dwg-formatet.
Med Archicad kan du bygga ramper och landskap för BMX-åkning och skejt eller vad du nu ska ha det till.

Det kan ju vara värt ett försök.
Men måste man inte studera något som berör CAD för att hämta ut ett ex.?

Och, ja! Det är en ritning på en miniramp, till BMX, som jag vill komma åt.

• Oregistrerad
  • 2004-06-24 14:50

Ojojoj, ArchiCad är ju tarvligt. Dock har jag inte kört senaste versionen men det är segt och omständigt. Att inte AutoCad finns till Mac gör mig faktiskt lite ledsen i ögat ibland.

Vill du bara "titta" på den kan du mejla den till mig så gör jag en pdf på den.
Autocad duger till enkla 2d ritningar, men maken till trist och OMSTÄNDLIGT program har jag aldrig sett maken till. Måste vara det mest ofullständiga program som finns. Xref- och lagerhanteringen är ju rena bluffen.
Jag saknar endast Autocad till osx eftersom jag blir tvingad att harva runt med pc på jobbet.

1
Bevaka tråden