Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes kraschar macen

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 22:46

Hej!

Det har hänt mig nu två gånger att hela min dator börjar hacka när jag spelar musik i iTunes. Jag kan inte göra någonting, jag kan röra musen och musiken kommer igång var femte sekund. Jag blir tvungen att tvångsomstarta datorn och då blir iTunes music library-filen korrupt och iTunes försöker importera in den, det går inte och datorn får lov att räkna om ljudvolymen på alla låtar, tar lååång tid på min sega iMac.

Va fan är det här? Finns det inget kommando för att knäcka finder och tvångsavsluta iTunes eller nåt? Alt-äpple escape funkar inte i detta läge.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-06-22 06:40

Har du en G5?

Samma händer mig när jag kör Bochs (Intel emulator) samtidigt som jag spelar musik med iTunes, ljudet börjar hacka, sen så hänger sig allt utom musen.
Detta händer även om jag stänger av den ena processorn i datorn.

Ursprungligen av Ricky:

Har du en G5?

Samma händer mig när jag kör Bochs (Intel emulator) samtidigt som jag spelar musik med iTunes, ljudet börjar hacka, sen så hänger sig allt utom musen.
Detta händer även om jag stänger av den ena processorn i datorn.

Är du säker på att det inte beror på ATT du stänger av ena processorn?

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-06-22 19:18
Ursprungligen av Svante S:

Är du säker på att det inte beror på ATT du stänger av ena processorn?

Jo klart att det gör men det händer ju även om jag inte gör det

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-06-22 09:08

du kan inte komma åt terminalen och stänga itunes därifrån?

Samma sak har hänt mig ett par gånger, brukar gå över efter ett tag dock.

• Oregistrerad
  • 2004-06-23 17:26

Finns det inget kommando som bryter all aktivitet på datorn, ungefär som ctrl-alt-delete?

Har inte vart med om detta men min finder krashar ibland vid liknande tillfällen.

• Medlem
  • 2004-06-24 03:00
Ursprungligen av svanerik:

Finns det inget kommando som bryter all aktivitet på datorn, ungefär som ctrl-alt-delete?

alt+commando+esc

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-06-24 04:01

XedoZ: alt+commando+esc bryter absolut ingenting, speciellt inte om det är ett fönster ovanfär tvångsavsluta rutan...

bara inse Tvångsavsluta är rena skämtet... Windows Security är bättre

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-24 07:17

Om du klickar länge på applikationens icon i dockan så får du upp en meny där du kan välja tvångsavsluta.
Men jag har aldrig råkat ut för att alt+cmd+del INTE skulle funka...

• Oregistrerad
  • 2004-06-24 08:15

När finder fryser går det inte att använda det kommandot... Och det händer mig bara i fallet som jag beskrivit.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-24 20:47
Ursprungligen av svanerik:

Hej!

Det har hänt mig nu två gånger att hela min dator börjar hacka när jag spelar musik i iTunes. Jag kan inte göra någonting, jag kan röra musen och musiken kommer igång var femte sekund. Jag blir tvungen att tvångsomstarta datorn och då blir iTunes music library-filen korrupt och iTunes försöker importera in den, det går inte och datorn får lov att räkna om ljudvolymen på alla låtar, tar lååång tid på min sega iMac.

Va fan är det här? Finns det inget kommando för att knäcka finder och tvångsavsluta iTunes eller nåt? Alt-äpple escape funkar inte i detta läge.

Har hänt också mig ett par gånger. Senast idag. Dock blir inte lib-filen korrupt. Vad kan man göra för att slippa eländet?

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 13:48

jag har samma problem... händer alldeles för ofta. dock så pajar inte mitt bibliotek, men det är jobbigt att starta om datorn

escapepod lägger till funktionen att tvångsavsluta utan att gå via något grafiskt gränssnitt. Fungerar ibland, ibland inte.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-09-04 22:42
Ursprungligen av Nicklas Högås:

escapepod lägger till funktionen att tvångsavsluta utan att gå via något grafiskt gränssnitt. Fungerar ibland, ibland inte.

Det finns inbyggt i 10.3...

Äpple + alt + ctrl + shift + escape eller nåt liknande är det...
bara trycka lite slumpmässigt på dessa knappar om ett spel i fullscreen hängt sig ordentligt

1
Bevaka tråden