Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Americas Army

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av johan dansk:

Hur lång tid tar det att gå igenom hela tränings programmet? Jag gett AA en redig chans ett par gånger, men har alltid tröttnat på att training/tutorial delen i början var så lång så jag har aldrig gjort klart den...

... fast kanske bara jag som är en rastlös soldat?

Du behöver inte klara all träning för att komma ut och spela. Grundutbildningen är dock ett krav.

  • Medlem
  • 2004-07-02 18:54

Americas army

Hej
Hur kommer man upp ur stolen på medic training om man en gång har satt sig
Det står att man ska trycka E men då kommer jag bara till provet sen kommer jag
inte därifrån

  • Medlem
  • 2004-06-14 16:42

Grundträningen går snabbt och sedan är det bara att leta servrar som har lägre krav.

Sådär, nu har man lagt till 99 i nicket också.
Såg förövrigt en 99macare imorse men servern hade huvudvärk och lät oss inte leka.

Jag har börjat på fallskärmsträningen, men lyckas inte komma förbi ded sista )/(&")(#%)&/"#% kvalificerande hoppet - det är för mig en gåta hur man använder W och S knapparna att styra med!!!

Medicindelen har jag avklarat till hälften, om inte annat för att det är rätt intressant information.

/CX (går under aliaset [99]_Charles_Xavier)

  • Medlem
  • 2004-06-16 08:57

Det känns som mer tur än att man kan påverka hoppet så mycket för att lyckas. Håll ut till slut lyckas du!

  • Medlem
  • 2004-06-18 13:00

En annan har kommit upp i 20 i Honor efter en del svettande... De som är upp i 60-70+ måste vara helt maniska...

Pust, äntligen fixade jag hoppet. Nu tänkte jag plöja mig igenom Special forces träningen, men den är ju så förbaskat tråkig! Finns det en walkaround tillgänglig någonstans?

/CX

här finns walkthrough

http://mywebpages.comcast.net/besnikrukaj/AASF/AASFwalkthrough.htm

SF training E and E är verkligen skittråkig.

Det där provet man skall göra går säkert också att hitta svar på om man letar på nätet, men det är ju så lätt, att det knappast behövs.

Ursprungligen av gleisner:

här finns walkthrough

http://mywebpages.comcast.net/besnikrukaj/AASF/AASFwalkthrough.htm

SF training E and E är verkligen skittråkig.

Det där provet man skall göra går säkert också att hitta svar på om man letar på nätet, men det är ju så lätt, att det knappast behövs.

Provet var faktiskt lite intressant, men resterande del... Suck. Som killen som skrev walkthrough'en skrev: "Congratulations on finishing one of the most long, pointless and annoying missions ever designed."

Tack för länken!

/CX

hahaha, nu såg jag att det visst fanns svaren på provfrågorna i länken också.

(nu blir jag kanske uppsatt på usa;s terrorlista för att jag saboterar intagningen till deras specialstyrkor, men please CIA, jag har bara vidarebefodrat redan känd information. Skona mig!

Ursprungligen av gleisner:

hahaha, nu såg jag att det visst fanns svaren på provfrågorna i länken också.

(nu blir jag kanske uppsatt på usa;s terrorlista för att jag saboterar intagningen till deras specialstyrkor, men please CIA, jag har bara vidarebefodrat redan känd information. Skona mig!

1. Beställ en enkel biljett till Guantamano
2. Åk dit
3. Anmäl dig för utfrågning

/CIA

heheheh jag är inte mac andvändare ännu men jag är en erfaren aao spelare. jag har 91 i honour

tror ni att det fungerar att köra spelet på en ibook G4 1Ghz? naturligtvis inte med max detaljer eller något sånt.

  • Medlem
  • 2004-06-26 21:00
Ursprungligen av zansiball:

heheheh jag är inte mac andvändare ännu men jag är en erfaren aao spelare. jag har 91 i honour

tror ni att det fungerar att köra spelet på en ibook G4 1Ghz? naturligtvis inte med max detaljer eller något sånt.

Nej, det går inte...

Ursprungligen av Buffy:

Nej, det går inte...

Jag har Ibook G4 800mHz 256Mb ram, och det funkar för mig. Det tar en enorm tid att starta men att spela går bra och det laggar inte.

Och naturligtvis så får man ha dom lägsta inställningarna när det gäller grafiken.

  • Medlem
  • 2004-06-27 02:27
Ursprungligen av Martin_Nordin:

Jag har Ibook G4 800mHz 256Mb ram, och det funkar för mig. Det tar en enorm tid att starta men att spela går bra och det laggar inte.

Och naturligtvis så får man ha dom lägsta inställningarna när det gäller grafiken.

Det verkar konstigt, för på min PM-G4 Dual 867mhz med 768mb ram-minne och ATI Radeon 9000 pro flyter det inte alls bra, även att allt är satt på lägsta grafikinställningarna. Det kanske är något skumt med min dator då.

Ursprungligen av Buffy:

Det verkar konstigt, för på min PM-G4 Dual 867mhz med 768mb ram-minne och ATI Radeon 9000 pro flyter det inte alls bra, även att allt är satt på lägsta grafikinställningarna. Det kanske är något skumt med min dator då.

Enligt AAs hemsida så är systemkraven:

# 700MHz G4 Processor
# 256 Megs of RAM
# 1 gigabyte of hard drive space
# GeForce2 or Radeon 7500
(Last Updated: 2003-08-21)

Men den är inte uppdaterad för den senaste versionen (kanske gäller fortfarande?). Dock så ska jag säga att den senaste versionen upplever jag som mycket segare, inte så mycket när man spelar men det är otroligt segt att starta spelet ladda olika banor.

På din dator så borde det inte vara några problem, om man väljer lägsta grafikinställningarna. Så det kanske är något skumt med din dator. Kolla om du kan hitta någon annan som har provat spelet på en liknande dator och vad dom sa.

Hoppas att du löser det.

  • Medlem
  • 2004-06-27 13:55
Ursprungligen av Martin_Nordin:

Enligt AAs hemsida så är systemkraven:

# 700MHz G4 Processor
# 256 Megs of RAM
# 1 gigabyte of hard drive space
# GeForce2 or Radeon 7500
(Last Updated: 2003-08-21)

Men den är inte uppdaterad för den senaste versionen (kanske gäller fortfarande?). Dock så ska jag säga att den senaste versionen upplever jag som mycket segare, inte så mycket när man spelar men det är otroligt segt att starta spelet ladda olika banor.

På din dator så borde det inte vara några problem, om man väljer lägsta grafikinställningarna. Så det kanske är något skumt med din dator. Kolla om du kan hitta någon annan som har provat spelet på en liknande dator och vad dom sa.

Hoppas att du löser det.

Jag har bara testat den senaste versionen, så jag vet inte om den tidigare fungerade bättre. Jag testade att mäta FPS:en nyss. Med allting på ultra low i 800*600, så får jag mellan 12 till 16 fps och om någon slänger en rökgranat går den under 10 fps. Vad får du för fps på din? Kan säga att även demot till Call of duty var helt okörbart.

Hej

Ny medlem säger hej

Hälsn. MG

Bevaka tråden