Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa väder på desktop

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2004-07-09 12:07

Jag söker en liten app som visar vädret på skrivbordet. Jag såg det på nån bild någonstans här i forumet, men kan inte hitta var (har sökt på "väder" men bara fått tips på WeatherPop och Meteorologist. Och dessa lägger sig bara i menyn).

Nån som vet vilket program jag menar?

/Bosse

jag tror de finns nån widget till Konfabulator som gör de du är ute efter

• Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2004-07-09 12:25
Ursprungligen av Johan S:

jag tror de finns nån widget till Konfabulator som gör de du är ute efter

Man! Precis vad jag letade efter! Suvve!

Tack!

/Bosse

Edit: Tack till dig också Stenbäck. Du svarade under tiden jag skrev svar till Johan...

Johan S har helt rätt. Ladda hem nya Konfabulator på www.konfabulator.com
så ingår något som heter Weather-Widget. Den ser ut så här:
http://www.mac.se/danne/bilder/Bild1.jpg

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-07-18 13:23

Dum fråga; jag laddade hem denna men hittar inte hur man stänger av vissa widget:ar ???

Ursprungligen av flabb:

Dum fråga; jag laddade hem denna men hittar inte hur man stänger av vissa widget:ar ???

Du högerklickar på den widget du vill bli av med och väljer "Close widget" eller liknande (har inte Konfabulator längre).

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-07-18 14:14
Ursprungligen av superduperjacob:

Du högerklickar på den widget du vill bli av med och väljer "Close widget" eller liknande (har inte Konfabulator längre).

Tack, så lätt var det

Är det någon som vet hur man kan få in Stockholmsbörsen i Stock Ticker widget? eller var man kan få tag i en sådan? Tacksam för tips.

• Medlem
  • International user
  • 2004-07-18 14:33

Vänster- eller högervrid huvudet och titta ut genom fönstret...

• Oregistrerad
  • 2004-07-30 13:44

Är det bara jag som är dum eller är det omöjligt att få vädret för Växjö med konfabulators väder-widget?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-07-30 15:03
Ursprungligen av Daniel R:

Är det bara jag som är dum eller är det omöjligt att få vädret för Växjö med konfabulators väder-widget?

Den plockar vädret från http://www.weather.com/
Kanske finns det nån vägledning där, typ vilka orter i Sverige som dom har listade.
Jädra tur man har som bor i Karlstad..

Jag har inte heller lyckats. Funkar varken med 'Växjö', 'Vaexjoe' eller Vaxjo

/K

Hittade efter lite sökning den här listan:
http://www.weather.com/common/drilldown/SW.html?from=search

Ganska konstigt urval må jag säga

• Oregistrerad
  • 2004-07-30 15:49

Skandal! Fast visserligen i Växjö regnar det för det mesta ändå.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-07-30 16:11
Ursprungligen av Kristofer G:

Hittade efter lite sökning den här listan:
http://www.weather.com/common/drilldown/SW.html?from=search

Ganska konstigt urval må jag säga

Nä, vadå "konstigt"?
40-50 orter i lilla Sverige finns ju med - inte minst metropolen Gaddede.
Allvarligt talat, så verkar det vara geografiskt "rätt" spridda platser eller nåt sånt.

Förresten, var det inte en snubbe här på 99mac som hade gjort en widget för Umeå eller vad det var? Om detta stämmer, kanske han drar uppgifterna från SMHI...å dom lär väl ha Växjö med?

Med konstigt menar jag att massvis med små orter finns med, men varken tex. Växjö eller Jönköping.
Sen är det fyra orter i Blekinge; Kallinge, Karlskrona, Ronneby och Karlshamn! Tycker åtminstone inte jag är geografiskt rätt spritt.
Sedan kan man ju fråga sig nyttan av att ha med Solna och Lidingö när Stockholm finns med, och Mölndal när Göteborg finns med.

Tack för tipset! Det borde säkert gå att skriva om då. Har du någon länk till tråd om detta?

/K

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-07-30 18:57

Med konstigt menar jag att massvis med små orter finns med, men varken tex. Växjö eller Jönköping.
Sen är det fyra orter i Blekinge; Kallinge, Karlskrona, Ronneby och Karlshamn! Tycker åtminstone inte jag är geografiskt rätt spritt.
Sedan kan man ju fråga sig nyttan av att ha med Solna och Lidingö när Stockholm finns med, och Mölndal när Göteborg finns med.

Asch...du e bara avis. Här sitter man o kollar på skärmen hur vädret är fem meter bakom ryggen...håhåjaja vad bekvämt...

Tack för tipset! Det borde säkert gå att skriva om då. Har du någon länk till tråd om detta?
/K

Kollade runt, men hittade ingen väder-widget. Däremot ett par trådar om en TV-widget som en snubbe i Luleå pulade med i fjol. Jag kanske drömde... sorry.

D

Men man ska inte glömma att detta är en gratis tjänst. Urvalet beror säkert på de ställen som det går att hämta uppgifter gratis från. Jag ska inte gnälla

1
Bevaka tråden