Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag ska redigera några gamla foton och vill då ha ett filter som hjälper till att skapa effekten av att det faktiskt är ett foto. Det är lite svårt att förklara, men jag ska göra ett försök:
Tänk ett foto med vita ramar. Tänk att det är tummat och kanske lite vikt. En skugga talar om att fotot "svävar" i luften, ett visst perspektiv hjälper till att förhöja den effekten. Fotot ska vara lite böjt.
Många av dessa effekterna går göra manuellt, men jag vill alltså ha ett filter som fixar detta!
Tack för förslagen!
- Vad är Adobe Exhange?
- Crumple är inte helt perfekt för ändamålet tyvärr, men sökningen ger ju en del resultat (sökte själv, men ofta så söker man på fel saker. Din sökning var bättre!)
- Göra egen action funkar till viss del, men inte helt...
Dra en markeringsruta som håller sig någon millimeter innanför ytterkanterna. Invertera markeringen med Kommando-Shift-I
Sätt ludd (feather). Hur mycket beror på bildens upplösning.
Fyll med vitt
Har inte Photoshop, tänkte använda pluginen i GraphicConverter som ju kan använda Photoshop-pluginer - det finns ingen PS-plugin som gör ungefär samma sak?