Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Grafite trivs inte med min Netgear RP 614

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick en ny Router, en Netgear RP 614 v2 istället för min D-Link 604.

Nu märker jag att min gamla Airport Basstation inte vill kommunicera med Routern, så som den gjorde med D-Linken.

Felet yttrar sig som så att, om jag lagt igen locket på iBooken och efter en stund öppnar det igen så är förbindelsen bruten, får ingen kontakt med ADSL-bredbandet. Måste dra ur elförsörjningen från Airporten och låta den starta om igen så får den kontakt med nätet.

Lägger jag nu igen locket, och datorn går i vila, och genast öppnar det igen är förbindelsen bruten igen...

Det problemet hade jag inte med D-Linken.
Finns ju möjlighet att det är något annat som pajat, rent av något i datorn.

Vad tror ni?

Kör mac OS 10.3.4, felet fanns inte innan utan kom nu i veckan, alldeles efter det att jag fått min Netgear.

Överdrev lite kanske, nu har jag prövat ett par ggr med att stänga locket och det fungerar.
Men har iBooken varit i vila i en dryg timma så kopplas den inte upp på nätet utan att jag fått gjort omstart av Basstationen.
Ska prova med korskopplad TP-kabel i stället för den raka jag haft tidigare mellan Basstation och Router

Hjälpte inte med korsad kabel heller, fick starta om basstationen i morse igen. Verkar som om Routern fimpar av Basstationen om den varit overksam några timmar

  • Medlem
  • Leksand
  • 2004-07-17 10:49
Ursprungligen av Pocahontas:

Fick en ny Router, en Netgear RP 614 v2 istället för min D-Link 604.

Nu märker jag att min gamla Airport Basstation inte vill kommunicera med Routern, så som den gjorde med D-Linken.

Felet yttrar sig som så att, om jag lagt igen locket på iBooken och efter en stund öppnar det igen så är förbindelsen bruten, får ingen kontakt med ADSL-bredbandet. Måste dra ur elförsörjningen från Airporten och låta den starta om igen så får den kontakt med nätet.

Lägger jag nu igen locket, och datorn går i vila, och genast öppnar det igen är förbindelsen bruten igen...

Det problemet hade jag inte med D-Linken.
Finns ju möjlighet att det är något annat som pajat, rent av något i datorn.

Vad tror ni?
http://99mac.se/forum/newreply.php?do=newreply&p=393085#
Kör mac OS 10.3.4, felet fanns inte innan utan kom nu i veckan, alldeles efter det att jag fått min Netgear.

Det måste nog vara trafon!

Trafon, i vad ?

1
Bevaka tråden