Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken borta???

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag när jag loggade in märkte jag till min förtvivlan att adressboken är borta. Om jag trycker på adressknappen i Mail så får jag upp adresser men jag kan inte starta eller hitta adressboken.

Var är den?

Senast redigerat 2004-07-19 16:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-19 21:16

Har du sökt efter den? Är du hundra på att du inte har "haft bort den" själv? Att du får upp adresserna i Mail.app tyder ju på att Adressbatabasen ligger kvar. Om jag var du så skulla jag först ta en kopia av databasen ~Bibliotek/Application Support/AddressBook. Sedan få Adressboken mailad till sig.

Kan tyvärr inte svara på var den har tagit vägen då jag aldrig råkat ut för detta.

Ursprungligen av acke:

Har du sökt efter den? Är du hundra på att du inte har "haft bort den" själv? Att du får upp adresserna i Mail.app tyder ju på att Adressbatabasen ligger kvar. Om jag var du så skulla jag först ta en kopia av databasen ~Bibliotek/Application Support/AddressBook. Sedan få Adressboken mailad till sig.

Kan tyvärr inte svara på var den har tagit vägen då jag aldrig råkat ut för detta.

Det ganska osannolikt att jag kastat den, det var efter en ut- och inloggning jag la märke till frågetecknet i dockan, ganska säker på att det inte var där innan. Papperskorgen var tom.
Jag kan iofs ha gått i sömne eller rent utav lider av personlighetsklyvning.

Bra tips ivf, tack!

Nu hitttade jag den när jag sökte igen. Den har en vanlig application-icon o går ej starta.

Testa att köra "Reparera skivbehörigheter"

Ursprungligen av Pocahontas:

Testa att köra "Reparera skivbehörigheter"

Har gjort detta, hjälper inte. Körde Cocktail me.

  • Medlem
  • 2004-07-20 22:41

Snackade med en kompis som hade exakt samma problem, appen borta, databasen intakt. Han installerade om 10.3.4 updaten å då dök den upp igen...

Fick kopia av en polare, problemet löst men ändå skummt.

1
Bevaka tråden