Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina program hänger sig ofta.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-07-22 13:28

Nyligen har alla program på min PB12 börjat hänga sig extremt ofta. Ibland hinner jag inte starta dem förrän de låser sig. Dvs den är helt oanvändbar när det är på det humöret.

Vad gör man för att felsöka en Mac? Kan PC innan och utan men när det kommer till att felsöka en Mac eller Mac OS X är jag helt nollställd.

Kör Panther 10.3.4.

Du kör väl "Reparera skivbehörighet" då och då.
Sen kanske du skulla ta och tanka ner programmet Cocktail eller Onyx på Versiontracker.
Köra de script som behövs köras dagligen, veckovis samt månadvis. (Macaroni gör det automatiskt om du väljer att tanka ner det)
Med Cocktail eller Onyx ser du till att tömma alla cachefiler som gärna sväller.

Det kan mycket väl vara fel på minnet. Prova sätt i annat minne och se om det hjälper. En återförsäljare kan säkert hjälpa dig om det behövs.

Ciryon

Du kan testa dina minnen i datorn med medföljande skivan Hardware test som du fick när du köpte datorn.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-07-22 15:07

Enligt Apple Hardware Test CD var fär inget fel på minnet, eller någon annan del för den delen.
Skall testa att reparera rättigheterna och köra Onyx.
Återkommer med reslutat.

1
Bevaka tråden