Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Doom 3

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Thomas Weigle: Nja, man har bättre kontroll på pc/mac, men på xbox finns ju en sorts autoaim + att man kan hålla en fiende låst och cirkelstrafea runt dom medans man pepprar på, det finns ej på mac/pc-versionen. Där är det helt manuell aim och cirkelstrafe som gäller. Det tar ut varandra någorlunda...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-23 12:53
Ursprungligen av Dave Lister:

Nja, man har bättre kontroll på pc/mac, men på xbox finns ju en sorts autoaim + att man kan hålla en fiende låst och cirkelstrafea runt dom medans man pepprar på, det finns ej på mac/pc-versionen. Där är det helt manuell aim och cirkelstrafe som gäller. Det tar ut varandra någorlunda...

Erm, du kan inte låsa på en fiende, det är Metroid Prime till Gamecube du tänker på.

Däremot finns det en viss grad av autoaim, ja. Men den är extremt subtil och fungerar endast om du har motståndaren hyfsat nära siktet. Det är inget som kommer ens i närheten av de blixtsnabba 180-graders vändningar som är möjliga med mus/tangentbord.

Och det är bara ytterligare ett skäl till att välja DOOM 3 till Mac (eller PC). Halo är det enda spel som är fullständigt anpassat till handkontroll. Jag vågar påstå att DOOM 3 kommer att vara klart skönare att spela på Mac. Så då är det bara en fråga om när det släpps, med andra ord...

Jag tänker inte alls på Metroid Prime.
När jag spelade Halo på X-Box så var det autoaim och cirkelstrafe till en viss grad (man fick hålla siktet någorlunda åt fiendens håll för att det skulle vara fungerande medans man strafeade).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-24 01:45

Argh! Doom2/Ultimate Doom till PSX är det Doom som har haft bäst kontroll; Iom att man inte behövde titta upp och ned i det var handkontroll överlägset. Inte ens med Doom Legacy och 9 års datorspelande är det lika flytande kontroll med mus och tangentbord.

Hur som haver är Doom 3 till Mac nog ett av de få spelen som blir köpta, eftersom jag inte är speciellt mycket till en gamer när det kommer till datorer. Datorer jobbar man på, konsoller spelar man på. Ytterst få undantag.

Jag har inga problem att köra Halo på min Pb men det rullar bättre på min xbox så sant så sant

Faktum är att Halo funkar till viss del på min G4/533 med GeForce 2 MX (kan även använda 9x FSAA trots att grafikkortet inte har någon FSAA öht).
Det går att spela på första och andra banan någorlunda iallafall
Fast snyggt är det inte

Vad hette nu mac fanatikern på ID Software som slutade (började vistnog jobba på ett annat ställe)? Han som senast skötte störstadelen av Quake3/mac uppdateringerna..

Jag tror att det har ganska mycket att göra med att inte mac versionen kommer samtidigt, såsom som nästintill 100 procent har varit fallet innan med deras spel...

Hursomhelst, ser fram emot ett datum för mac versionen att bocka av i kalendern!
...Tills dess är det väl "when it's done" some gäller

Eftersom ni har väldigt svårt att hålla er till ämnet stänger jag diskussionen.

Vi har mottagit flera klagomål på tråden och det är därför enklare att stänga den. Är det något rörande Doom III och Mac som inte har avhandlats föreslår jag att ni diskuterar vidare i en ny tråd, men var vänliga och håll er till ämnet (ämnet är oftast det som står i första posten).

Bevaka tråden