Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort tangentkommandot för bildskärmens ljusstyrka?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Vet någon om det går att stänga av (eller ändra) tangentkommandot för att justera bildskärmens ljusstyrka?

Nu ligger det på F14 (svagare) och F15 (starkare). Och F14 krockar med "toggle"-tangenten mellan att springa och gå i spelet "Black Hawk Down". Och som vanligt(?) får man ingen reaktion från Aspyr – trots att de har ett formulär för supportfrågor.

Tyvärr går det inte helller att flytta funktionen till en annan tangent – efter vad jag har kunnat hitta

/Brake6

• Medlem
  • 2004-07-25 00:27

Gå in i Systeminställningar-->Tangentbord och mus-->klick i "Använd tagenterna F1-12 för..." Då måste du hålla ned Fn-tangenten för att komma åt ljusstyrkan, vilket gör att de funkar som vanligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-25 00:59
Ursprungligen av stfm:

Gå in i Systeminställningar-->Tangentbord och mus-->klick i "Använd tagenterna F1-12 för..." Då måste du hålla ned Fn-tangenten för att komma åt ljusstyrkan, vilket gör att de funkar som vanligt.

Men det kan väl bara gälla bärbara datorer, eftersom det endast är på deras inbyggda tangentbord som det finns en fn-knapp?

Ursprungligen av Rajje:

Men det kan väl bara gälla bärbara datorer, eftersom det endast är på deras inbyggda tangentbord som det finns en fn-knapp?

Så verkar det vara Funktionstangenterna är inte listade på min stationära maskin. Osis för mig.

/Brake6

Det är knappen till vänster om Ctrl

1
Bevaka tråden