Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pls. filer i osx

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Finns det nåt program som man kan lyssna på streamad webradio som har filändelsen .pls som man kan köra via winamp på pc. Jag vet en noob fråga men jag är helt 100% noob på mac.

Eller finns winamp till mac också?

Och för det andra spela upp .MOD och .XM

.pls är bara en fil som innehåller en länk till en radiostation. Jag har för mig att iTunes automatiskt fixar det om du drar filen till programmet. Annars kan du ju bara öppna filen med en texteditor och kopiera länken.

Ciryon

  • Medlem
  • 2004-07-27 10:43

Itunes klarar ju .pls utan problem, kolla också på http://www.videolan.org/ som klarar allt å lite till i format både på film å ljud!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-27 12:20

MOD och XM går att spela upp med PlayerPRO.

Ursprungligen av Sajbermaku:

Hej,

Finns det nåt program som man kan lyssna på streamad webradio som har filändelsen .pls som man kan köra via winamp på pc. Jag vet en noob fråga men jag är helt 100% noob på mac.

Eller finns winamp till mac också?

Winamp finns faktiskt till Mac, om jag inte minns fel. Det är däremot ingenting att hänga i granen. iTunes regerar. Om du vill ha winamp-liknande program som trots allt är bra, så kan du installera XMMS.

Ciryon

Det gick inte och spela XM och MOD:ar med iTunes, finns XMMS till Mac? Såg bara "Federa Core" och "Linux". Och playerpro är nästintill ett editeringsprogram och sen så kostar det pengar, helst skulle jag vilja ha någon freewareplayer.

EDIT: Hittade det här http://cocomod.stalkingwolf.net/
ser trevligt ut och stödjer de underbara xm och mod

iMac miljö, när man stöter på en *.dmg fil måste man ha någon virtueldiskdrive eller räcker det bara att köra den som den är? För den där cocoamodx ligger på *.dmg.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-07-27 17:09

Det är bara att dubbelklicka på .dmg-filen så lägger den sig snällt som en enhet på skrivbordet.

Så det funkar så fint nice.. tackar för informationen!!

Senast redigerat 2004-07-29 17:42
1
Bevaka tråden