Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

exe filer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick för ett tag sedan tillsänt mig en mapp med bilder och den gick inte att öppna för det var en exe-fil. Nu undrar jag om det finns något trick, kanske ett program, som kan få upp den här filen.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-07-28 10:09

Nä. TRicket skulle i så vara att använda en Windows-maskin.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-28 10:23

Om det är ett självuppackande zip-arkiv så kan det kanske gå ändå. Jag har packat upp såna på min linuxburk förr i tiden.
Prova att byta filändelse til .zip och dubbelklicka på den. Har du tur så fungerar det...

• Oregistrerad
  • 2004-07-28 10:30

Stuffit Expander braukar klara av de flesta självuppackande filer.

• Oregistrerad
  • 2004-07-28 12:11

Är det en exe zip fil kan du använda Stuffit Expander annars är det VirtualPC som gäller.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-28 16:54

Hur är det, kan Pantherns inbyggda ZIP-funktion packa upp "EXE-ZIP" om man döper om den, eller måste man använda Expander? (Inte för att det är jobbigt, bara undrar)

Det gick inte att öppna med stuffit, men jag försökte aldrig med att byta ändelsen till zip innan jag slängde mappen och skrev till avsändaren att skicka jpg;s istället. Synd, det hade varit roligt att pröva om det fungera med att döpa om mappen.

1
Bevaka tråden