Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seriell till USB ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 20:40

Jag har sett att Inwarehouse har en Seriell till USB adapter av märket Deltaco. Är det någon som vet om den fungerar med Mac? Belkin har ju en speciell adater till Mac som gör samma sak, kräver den att man installerar drivrutiner?

Tacksam för ett snabbt svar!

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-07-28 20:46
Ursprungligen av loobiac:

Jag har sett att Inwarehouse har en Seriell till USB adapter av märket Deltaco. Är det någon som vet om den fungerar med Mac? Belkin har ju en speciell adater till Mac som gör samma sak, kräver den att man installerar drivrutiner?

Tacksam för ett snabbt svar!

Vad jag har förståt skall man inte behöva drivrutiner till själva konvertern på dylika ting, dock kan jag inte lova något på just denna. men ring till dom och fråga!

Den här adaptern är väldigt smidig.
Adapter hos Dustin. Vi har den till en del PC-datorer på jobbet men jag har aldrig provat den till Macen.

Den tillverkas egentligen av ATEN och heter då UC232A
http://www.aten.com/02-p-item.php?id=619

Drivare finns här (Linux, Mac OS9/OSX samt Win):
http://www.aten.com/04-1-tech-download.php?id=619

Senast redigerat 2004-09-15 21:57
  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 21:56

Låter kanon! En sån får det bli, tack.

Själv har jag en Keyspan PDA Adapter och är mycket nöjd. På något sätt säknns det som att en produkt MED drivrutiner (från ett företag som ger ett seriöst intryck, och som uppdaterar drivrutinerna) är att föredra.
Nackdelen är väl möjligen priset iofs.
Jag använder min adapter med Virtual PC för vissa applikationer, samt med Zterm för att konfigurera diverse nätverksapparatur.

• Oregistrerad
  • 2004-07-28 22:51

Jo, jag håller med dig Jonas. Men tyvärr är det priset som avgör denna gång :/

1
Bevaka tråden