Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hitta v.3 av iMovie & iDVD?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter på en G5 med Panther och senaste versionerna av iMove samt iDVD. Och det funkar inte att bränna iDVD-projekt. iDVD avslutar sig själv hela tiden när den väl nått steg 4, kodning av mediafil. Jag skulle därför vilja prova att installera äldre versioner (ex vis v.3) av dessa program för att se om det kan fungera.

Således, är det någon som vet var jag kan hitta dessa versioner?
Tillstöter det några problem att ha flera olika versioner av samma program på hårddisken?
Är det någon här som försökt göra det jag vill och som nått ett positivt resultat, eller är det slöseri med tid?

Om någon av er har haft samma problem och hittat en lösning vore jag mycket tacksam för info. Fruktansvärt frustrerande att detta inte fungerar!

Mvh / Roger

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-04 10:23
Ursprungligen av charger68:

Jag sitter på en G5 med Panther och senaste versionerna av iMove samt iDVD. Och det funkar inte att bränna iDVD-projekt. iDVD avslutar sig själv hela tiden när den väl nått steg 4, kodning av mediafil. Jag skulle därför vilja prova att installera äldre versioner (ex vis v.3) av dessa program för att se om det kan fungera.

Således, är det någon som vet var jag kan hitta dessa versioner?
Tillstöter det några problem att ha flera olika versioner av samma program på hårddisken?
Är det någon här som försökt göra det jag vill och som nått ett positivt resultat, eller är det slöseri med tid?

Om någon av er har haft samma problem och hittat en lösning vore jag mycket tacksam för info. Fruktansvärt frustrerande att detta inte fungerar!

Mvh / Roger

Hejsan.
Du kanske skall ominstallera och uppdatera ditt iLifepaket eller köra ett reparationsprogram typo Norton Utlities eller Diskwarrior på din maskin så kanske felen rättar till sig.

lajo

Det är alltså iDvd 4.0.1 du har? För det har ju pratats om visst strul med idvd och G5.

Och ska du installera iDvd3 så måste du ha den G5-specifika version som skickades med den. Den är tydligen en speciell version. Men jag vet inte om jag tror det hjälper så mycket.

Kanske är någon av dess till hjälp?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93665

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107937

Lajo, jag kommer troligen att försöka mig på en ominstallation av både iMovie & iDVD efter att jag testat att deleta "encoded assets" som är ett av Apples tips. Nu var ju Apples tips riktade mot G5 av dubbelprocessortyp, den jag sitter på använder bara en processor.

Att iDVD-projekt kraschar vid bränning i steg 4 på just G5-modellerna verkar vara vanligt förekommande om man dömer av alla diskussioner ute på nätet i olika forum. Jag hoppas verkligen att det kommer en uppdatering från Apple snart som åtgärdar detta.

Om någon som läser detta har hittat andra tänkbara lösningar på mitt problem tar jag tacksamt emot dem. Får jag ordning på detta så kommer jag att berätta hur det gick till.

Mvh / Roger

1
Bevaka tråden