Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minneskort ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 15:59

Har varit och fingrat lite på en digitalkamera, och funderar lite på minneskorten. Den tar dels SD-Memory Card och dels MultiMedia-Card, någon som vet vad det är för skillnad? Och vad man skall tänka på när man köper minneskort, vad jag förstår så finns de med olika hastighet?

Senast redigerat 2004-08-03 16:56

MMC är så vitt jag förstått en gammal standard som knappast används. SD är å andra sidan mycket vanligt. Det lär löna sig bra att ha snabbt minneskort, om bara kameran är pigg nog att kunna utnyttja den högre överföringshastigheten, men där får någon annan fylla i detaljer och lämpliga typer.

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-04 16:03
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

MMC är så vitt jag förstått en gammal standard som knappast används. SD är å andra sidan mycket vanligt. Det lär löna sig bra att ha snabbt minneskort, om bara kameran är pigg nog att kunna utnyttja den högre överföringshastigheten, men där får någon annan fylla i detaljer och lämpliga typer.

Njää inte riktigt, MMC används i alla nokias telefoner iaf... rätt dyrt minne.
Själv har jag en Canon EOS 300D med CF Minne 1GB Ultra II Billigaste minnet är just CF... ser inte riktigt fördelarna med dom andra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-03 19:07

Den där Leican var himla snygg! Vill ha!

Snygg men skitdyr.

De andra är mindre, och så har man platta kontakter i stället för stift, borde ge aningen mindre risk för skador. (Ett enda brutet stift tar ju död på både minne och kamera.)

• Medlem
  • Solna
  • 2004-08-06 14:09

Vad är det för prislapp på en sådan Leica??

Hos Cyberphoto

/K

• Medlem
  • Solna
  • 2004-08-06 14:52

Leican är grym men den HÄR Panasonicen är ju lite mer prisvärd då. Men man får ju inte Leica statusen

1
Bevaka tråden