Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Normalt sett brukar inte min iBook G4as fläkt gå igång mer än när jag verkligen pressar datorn ett tag. Vilket är skönt. Men sedan jag uppdaterade för några timmar sedan har fläkten varit igång inte mindre än 8 gånger. Och detta vid vanlig användning.
Är det fler än jag som märkt av detta? Det är grymt otrevligt som ni förstår
Det skulle kunna bero på att det är över 30 grader också.
Precis. Jag har märkt det både på min iBook Och min PB. Värst var det när jag var i Laholm i helgen. Vi hade 34 grader i vardagsrummet. Då gick fläktarna igång ganska ofta och det var innan uppdateringen.
Min är kanonvarm - men det beror som sagt på värmen ute och inne. Måste köpa en megafläkt, en sån här som dom har i Mr. Bean-långfilmen. Ibooken är ju bärbar så man kanske kan prova sig på en Atkinson
Hehe okej
jag har faktiskt byggt en egen av en gammal chassifläkt, strömbrytare, 9v-batteri, lite sladd och maskeringstejp. Inte snyggt kanske. men bra
Tyvärr är sladden till min kamera borta, annars kunde jag visa er
Hehe okej
jag har faktiskt byggt en egen av en gammal chassifläkt, strömbrytare, 9v-batteri, lite sladd och maskeringstejp. Inte snyggt kanske. men bra
Tyvärr är sladden till min kamera borta, annars kunde jag visa er
Min går igång när jag pressar datorn på datorkraft... Hade ett jobb (webbsida) som jag gjorde på min iBook i helgen och fläkten gick på titt som tätt utan uppdateringen... Men varmast var nog jag *pusst* hehe
Har inte upplevt att fläkten drar igång efter uppdateringen. Ser dock att processorn är nästan 10 grader varmare hemma mot vad den är här i mitt AC-kylda labb.
Har uppdaterat en iBook G3/700 till 10.3.5 nu och det är samma symptom. Bara att se glad ut och vänta på 10.3.6; Silent Night är ju en lösning men den känns onödigt meckig.