(***Varning, hyfsat flummigt meddelande, men svaret finns längst ner*****)
johan, du verkar ju ha koll på detta. Låter helt klart som en vhost-grej, ja.
Tyvärr är jag ingen kung på Apache så därför förstår jag inte riktigt vad du menar. Hmm, vänta, ska kolla i vhostfilen..... ...... ...... ...............
Det blev man ju inget klokare av. Eller menar du att man ska göra en Virtual Host för varje mapp man vill ha möjlighet att lista??
Det är klart, i Apples Server Settings/Web configuration, så går det ju slå på "Enable detailed folder listings", men det vill jag ju inte ha på hela servern... (eller vill man det?)
Hmmm. Det GÅR ju att läsa manualen också...!
Där verkar det som man slår på listingen per domän. Eftersom vi inte använder Server settings av olika anledningar, vet du vad kommandot i Virtual Host:en är för att slå på indexing?
Jag har en rad som heter
"DirectoryIndex index.html"
Eller ska jag bara skriva "Indexes" på en rad....? Jag testar! Återkommer snart...... (det blir mycket prata med sig själv nu....
Ja, bara skriva Indexes funkade ju INTE...
Tar jag bort Index.html kommer ju knappast något annat att funka, men vi provar väl...
Nej, nu fattar jag!!!
Det finns, precis som Johan skriver, en rad som heter Directory. Efter denna rad finns Options, och där kan man slå av och på tuffa grejor, som t ex "Indexes". Ändrade sonika minuset till ett plus, så det blev så här:
Options All +MultiViews -ExecCGI +Indexes
...och nu funkar det!!!
Tack för hjälpen!