Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Javascript - submit()

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-12 14:31

Hej på er,

Jag försöker luska ut nåt bra att dänga iväg på vår webbhotellsupport. Deras kontrollpanel för att hantera epostkonton funkar inte nåt vidare i vare sig IE/Firefox/Safari. Om jag trycker på ikonen för att radera ett konto dyker det upp en dialogruta som jag får bekräfta. Efter att jag klickat "ja" ska kontot raderas, men inget händer. Skriptet exekveras uppenbarligen, eftersom jag får upp dialogrutan, men kommandot för att radera kontot körs inte. Tror mig ha lokaliserat felet till att ingen av webbläsarna vill köra funktionen submit().
Jag har fått svar från supporten att skriptet ska funka i IE för Windows, men att de inte testat på Mac.
Min fråga till de som är mer kunniga i JS än vad jag är: Är det helt enkelt så att "submit()" är ett påfund som bara IE stöder? Det lilla jag googlat mig fram till är att de rekommenderar att man använder "onSubmit = function" istället. Är detta korrekt standard? Vill ju ha nåt på fötterna, och inte skrika "fixa Mac-stöd" tills jag blir hes. Internet ska ju vara plattformsoberoende... eller?

submit() ska funka. Jag kör det i alla fall som:

onChange="javascript: document.myform.submit()"

för att t,ex, submitta då man ändrar i en dropdown-meny.

Ciryon

1
Bevaka tråden